„Talvel pole mõtet autot pesta - kohe on sula ja auto jälle must!“ See on ilmselt üks levinuimad ütlusi, millega talvel autopesu edasi lükatakse. Tegelikkuses on talvel  autopesu vaat et olulisemgi kui suvel. Circle K Eesti autopesu kategooriajuht Jan Osa lükkab ümber kolm levinuimat müüti talvise autopesu kohta.

„Talvel ei ole mõtet autot pesta, see saab sula tulekul kohe uuesti mustaks.“

 

Circle K Eesti autopesu kategooriajuht tuletas meelde, et auto ilus väljanägemine on tegelikult vaid üks põhjustest, miks üldse autot pesema peab. Säravpuhas auto on tema sõnul küll ilus, ent autopesu peamine eesmärk on sõiduki kaitsmine nii kriimustuste kui ka korrosiooni eest, mistõttu tasub ka talvel kuus vähemalt korra autopesu ette võtta.

„Levinud on valearusaam, et põhjalik pesu pole talvel vajalik, kuna sulanud pigi satub autokerele vaid suvel. Tegelikult satub talvel teedele puistatud kemikaalide ning naastrehvide koosmõjul pigi autokerele tunduvalt rohkem. Teedele puistatud kemikaalid tuleb regulaarselt maha pesta, et vältida rooste tekkimist autokerel,“ tõdes Osa. Rooste tekkimise ennetamine on väga oluline, kuna rooste tekkimisel tuleb sageli välja vahetada terve detail.

Osa nentis, et talvine pigi on raskesti märgatav ning seega isegi ohtlikum kahjustades auto värvkatet justkui nähtamatult. „Talvine pigi seguneb teedel puistatud sooladega, rehvide ja metallipuruga ning kleepub autole. Kui hakata kogunenud mustust maha pesema harja või švammiga võib väga kergelt auto värvi kriimustada. Pigi eemaldamine nõuab spetsiaalsete leotusvahenditega leotamist,“ nentis autopesu ekspert.

 

„Talvel piisab autole vaid kiirest loputusest.“

 

Talvel autot pestes on Osa sõnul eriti oluline on jälgida, et kasutatakse hooajale vastavaid puhastusvahendeid. "Ära ei tohiks unustada ka auto põhja, mis talvisel ajal kõige rohkem kannatada saab. Eesti kliimast tulenevalt on automaatpesulates vastavalt hooajale kasutusel erinevad autopesurežiimid ja -kemikaalid, mis puhastavad nii auto kere kui ka põhja,“ ütles Osa.

Et auto kauem puhas püsiks soovitab ta autot ka vahatada, kuna vahatatud autokerele ladestub mustus oluliselt raskemini. „Kui autokere kahjustav sool on korralikult maha pestud, on soovituslik autopesu vahaga lõpetada, kuna see muudab sõiduki kere rohkem vett- ja mustust hülgavaks. Seetõttu on ka hiljem autot pestes mustust lihtsam eemaldada,“ selgitas Osa.

 

„Talvel ei saa autot pesta, sest uksed jäätuvad kinni.“

 

Kui pärast pesu autot ei kuivatata ja uksetihendeid ei hooldata, siis võivad eksperdi sõnul tõesti auto uksed ja/või luugid kinni külmuda. „Kui pärast pesu auto kuivatada ja hooldada ka uksetihendid ja lukusüsteemid, avanevad uksed ka -20°C juures,“ tõi Osa välja, miks krõbedamate külmakraadidega tasub eelistada automaatpesulat, kus pesu lõpus autolt liigne vesi maha uhutakse. Talvisel ajal soovitas ta kasutada uste ja tagaluugi tihendite määrimiseks silikoonpulka ning lukud korralikult õlitada, siis võib olla kindlam, et uksed avanevad ka külmematel hommikutel.

Spetsialistina soovitab Osa talvisel perioodil autot pesta vähemalt 1-2 korda kuus tagamaks autole vajaliku kaitsekihi. „Kui auto on must, siis võib peale lumesadu autot harjaga puhastades autole kogunenud väikeste liivaterakeste ja soola tõttu tekitada mikrokriime, mida on pea võimatu tuvastada enne, kui auto on puhtaks pestud,“ ütles Osa lõpetuseks.