Roheliste meediakanal Treehugger.com lükkas ümber müüdi nagu oleks naistel suurem süsinikujalajälg. Arvatakse, et naised ostavad sagedamini asju ja kulutavad selle võrra rohkem.  Treehugger meenutab, et mehed seevastu sõidavad palju rohkem ning kiiremini autodega.

  • Tarbimine ja tervis
  • 7. august 2008
  • Foto: https://pixabay.com/photos/sand-beach-track-tracks-in-the-sand-1036547/

Rootsis läbi viidud uuringus (läbiviija: Swedish Defense Research Agency - FOI) selgus, et Rootsi vallaliste lasteta meeste süsinikujalajälg on vallaliste naiste omast 20% suurem. Peamist põhjust tuleb otsida just autosõiduharjumustest. Kui uuringus osalenud mehed kulutasid transpordile 40% kulutatud energiast, siis naistel oli sama näitaja 25%. Naiste suurimateks pattudeks on uuringu põhjal  aga kulukad tegevused kodus – nad pesevad rohkem ja kauem nõusid, pesu ja ennast.

Uuringus selgus, et naised tegelikult ka kulutavad rohkem asjade ostmisele. Naised ostavad enam riideid, kosmeetikat, hügieenitarbeid ja teenuseid. Samas mehed ostavad energiamahukamaid tooteid. Mehed kulutavad enam söögile, joogile, suitsule, alkoholile, transpordile. Uurijad teavad, et meeste ostudest saavad „väikest kasu“ ka vallalised naised. Samas mehed jagavad autot palju harvem kui naised.

Teises 2007.aastal läbi viidud Rootsi uuringus selgus, et mehed teavad ja hoolivad kliimamuutustest vähem. Mehed on ka palju vähem nõus isikliku keskkonnamõju vähendamise nimel oma harjumusi muutma - eriti kehtib see autoga sõitmise kohta.

Uurimuse läbiviijad soovitavad tooted ja teenused naiste jaoks keskkonnaalase infoga märgistada. Meestel seevastu on vaja leida tõhus motivatsioon autoga sõitmise vähendamiseks. Paistab, et kütuse kallinev hind pole siinjuures määrav.

Katrin Lipp, säästva eluviisi portaal www.bioneer.ee

Allikad: caminomagasin.se, treehugger, www.foi.se, lykken.files.wordpress.com