Tänavu said G4Si teenistussõidukid varustatud Masternaut seadmetega, mis oma olemuselt on säästliku sõidu juhiabi. Autosse paigaldatud seade jälgib juhi sõidustiili, näiteks kurvide läbimist, järske pidurdamisi ja kiirendamist, ning annab märku, kui valitud sõidustiil ei ole soovitatav.

Masternaudi kasutamise eesmärgiks on ühelt poolt säästa autosid ja kütusekulusid kokku hoida, teisalt olla ka ohutum ja vastutustundlikum liikleja. AS G4S Eesti äriarendusosakonna juhataja Andrus Jaugi sõnul kogutakse päevaraportid serverisse ja nende põhjal saab vajadusel jagada juhtidele soovitusi sõidustiili valikul.

Kui üht autot kasutab mitu inimest, siis tehakse aruannetel vahet autentimise abil. Enne sõitma hakkamist tuvastab süsteem kasutaja. Raportid laekuvad regulaarselt, kord ööpäevas, seega küsimusi tekitava sõidustiili harrastajad saavad operatiivse tagasiside.

G4Si plaanides on seostada Masternaudi kasutamisest tulevat autokulude vähendamist teenistusautodega sõitvate töötajate motivatsioonisüsteemiga. „Meil on selle aasta eesmärkides autokulude vähendamine seoses Masternaudi kasutuselevõtmisega. Autojuhid, kes järgivad seadme soovitusi hästi, saavad olema motiveeritud,“ lisas Andrus Jauk. Kõik Masternaudi seadmed autodele saanud sõidukijuhid läbisid koolituse teadmaks, kuidas seadet kasutada ning mil moel ta sõidustiili mõõdistab.

G4Si patrullekipaaži turvatöötaja Renee Loodus, kelle tööpiirkond on Tallinna kesklinn ja Kristiine linnaosa, vahendab enda kogemust Masternaudi kasutamisest. „Seade suhtleb autojuhiga helisignaali abil, hakates piiksuma siis, kui oled tema meelest lähenemas ohtlikule piirile: näiteks võtad liiga järsu kurvi, kiirendad liiga jõuliselt või vastupidi – pidurdad järsult. Maanteel jälgib ta sinu piirkiirusest kinnihoidmist.“

Kuigi Renee tööülesanne on keskklinnast ja Kristiinest tulevate häirete teenindamine, on ta saanud võrrelda seadme toimimist ka asulavälistel ning suurematel maanteedel. „Mis seal salata, linna piires kuuled tüütut piuksumist sagedamini ning alati ei pruugi see piiks käia sinu sõidustiili kohta. Ees sõitev juht võib teha äkkpidurduse, mõnikord võib seade valesti tõlgendada raputamist Vanalinna munakiviteedel, pidades seda juhi veaks. Isegi kirikuproua teeniks Selle seadmega valvsaks tegevaid piikse.“

Renee ütleb, et uue „paarimehe“ suhtes ei ole tal veel lõpliku seisukohta kujunenud: „Eks ta ole kahe otsaga asi: ühest küljest tüütu, kuid siiski ka distsiplineeriv. Igal juhul paneb ta sind autojuhina mõtlema, mille pärast see piiks võis tulla?“

Masternaudi telemaatikaseadmetega on varustatud 104 G4Si sõidukit. Kahe kuu pikkune kasutusaeg on näidanud juhtide sõidustiili paranemist, mis omakorda aitab kokku hoida kütusekulu.

Masternaudi mõõdetavate andmete hulka kuuluvad

  • Tühikäik, järsk kiirendus, pidurdus, kurvi võtmine, liiga kõrged pöörded, kiirusepiirangu ületamine;

  • Süsteem arvutab ka CO2 heitmete kogust ning kütusekulu

  • Säästliku sõidu juhiabi

  • Võimaldab juhtidel olla kursis oma kütusekuluga (l/100km) ning hoida seda paremini kontrolli all

  • Annab juhile vahetut tagasisidet tema sõidumaneeri kohta



Allikas: G4Si sotsiaalmeediakanal „Julged hoolida?