Eile õhtul andsid Kodanikuühiskonna Sihtkapital ja SEB üle Ajujahi sotsiaalse ettevõtluse eriauhinna. Preemia pälvis MTÜ Pesapuu, mis pakub Kriidiku arendavate nukkude tootmisel tööd pikaajalistele töötutele ja erivajadustega inimestele.

Kriidiku idee tugevuseks osutus kahesuunaline tegevusmudel ja kõrge sotsiaalne väärtus. Ühelt poolt pakutakse lastele vajalikke lelusid, teisalt suunatakse lisandväärtus avaliku sektori organisatsioonidele, kes soovivad pikaajaliste töötute ja erivajadustega inimeste tööturule sisenemise teenust sisse osta.

Kodanikuühiskonna Sihtkapitali juhataja Agu Laius rääkis, et Ajujahi raames tehtud koostöö Heateo Sihtasutuse ja SEB pangaga oli tulemuslik, sest tänu sellele lisandus Eesti sotsiaalse ettevõtluse kaardile mitu võimekat algatust. "Näiteks Kriidiku nukud konkureerisid äriideedega ja jõudsid 30 parema hulka. Nendest võib saada igati tugev tegija Eesti sotsiaalsete ettevõtete maastikul ja loodame Kriidiku arengut starditoetusega kiirendada," ütles Laius.

SEB äriinnovatsiooni juht Mart Maasik lisas, et sotsiaalset ettevõtlust puudutavad ideed on Ajujahile oodatud ka järgmistel aastatel. “Meil on hea meel toetada ja tunnustada sotsiaalseid ettevõtteid. SEB toetus nendele ettevõtele toimub läbi ärimudeli nõustamise, mille käigus defineeritakse arenguvõimalused. Innovatsioon ja traditsiooniliste arusaamade nihutamine ettevõtlusest on täna võtmesõnad ka sotsiaalsetele ettevõtetele,” ütles Maasik.

Ajujahi 2016. aasta hooaja üldvõitjaks valiti SprayPrinter. Eesti suurima äriideede konkursi ellukutsuja on EAS, partner SEB ja suurtoetaja Nortal. Lisaks neile toetavad Ajujahti Levira, Advokaadibüroo Cobalt, Nasdaq, Tehnopol, KÜSK, Heateo Sihtasutus, Pärnu linn, Tallinna linn, Tartu linn ja Võru maavalitsus.

Tutvu Ajujahi varasemaid hooaegasid tutvustavate artiklitega Bioneeris!