Täna avatakse Eesti suurima äriideede konkursi Ajujaht uus hooaeg Viru konverentsikeskuses. Sel hooajal on konkursi auhinnafondiks  60 000 eurot ja uusi ideid oodatakse 25. oktoobrini. Parimad ideed võistlevad ka teleekraanil ja  ETV eetrisse jõuab kaheksa telesaadet. Sealjuures on konkursil uus saatejuht, visuaalne identiteet ja kodulehekülg.

“Ajujahi konkursi mõte on innustada inimesi tegelema ettevõtlusega ja meie julgustame neid alustama oma äriideega. Ajujaht on kaheksa aasta jooksul pidevalt arenenud ning nii osalejad kui ka esitatud ideed on muutunud küpsemaks.” rääkis EASi ettevõtluse ja ekspordikeskuse direktor Tea Danilov. Ta lisas, et Ajujahi uus visuaalne identiteet on muutuste peegelduseks ning loodetavasti innustab inimesi konkursil osalema.

Ajujahi partnerina jätkab juba üheksandat hooaega SEB pank. SEB äriinnovatsiooni juht Mart Maasik selgitas, et algselt tudengitele suunatud ettevõtluskoolitusest on saanud ideede realiseerimise konkurss, mille sihtgrupiks on üliõpilased ja karjäärimuutust kaaluvad palgatöötajad. „Ettevõtluskonkursi Ajujaht toetamine on oluline Eesti ettevõtluskeskkonna arendamisel. Ajujahi konkurss on innustanud mitmeid tulevikutegijaid. Mida elujõulisemad on ettevõtted, seda elujõulisem on Eesti majandus,“ lisas Maasik.

Ajujahi konkurss on aidanud kaasa mitmete elujõulise ettevõtte sünnile. Vilistlasfirmadest on suurima käibega automatiseeritud hooldussüsteemiga taimepotte pakkuv Click & Grow. Ettevõtte 2014. aasta käive oli 1,4 miljonit eurot. Suurima kasumiga ettevõte on Minukleeps, mis pakub personaliseeritavaid triigitavaid ja kleebitavaid nimesilte. Ettevõtte 2014. aasta kasum oli 100 000€. Edukaima sotsiaalse ettevõttena väärib esile toomist MTÜ Abikäsi.

Möödunud hooaja võitja Jiffi, mis vabastab ühistranspordi kasutaja piletiostust ja valideerimisest vajalikest tegevustest, loodab käesoleva aasta lõpuks käivitada süsteemi Tartus, et selle pinnalt hakata pakkuma lahendusi ka Euroopa suurlinnadele.

Kaheksa hooaja jooksul on konkursile esitatud kokku 3 535 ideed. Viimasel kolmel aastal Ajujahile esitatud ideedest 32 protsenti on tulnud IKT sektorist, 20 protsenti tööstuse ja disaini valdkonnast ning kümme protsenti olid seotud turismi- ja teenusmajandusega. Osalejate keskmine vanus oli 30 eluaastat, kellest 67 protsenti oli tööga hõivatud. 42 protsenti Ajujahi viimase kolme hooaja osalejatest omavad kõrgharidust ning 68 protsenti osalejatest olid mehed.

Ajujahi ellukutsuja on EAS ning partner SEB. Konkursi suurtoetaja on Nortal ja lisaks toetavad: Advokaadibüroo Cobalt, Estonian Business School, Levira, Nasdaq, Tehnopol, Pärnu linn, Tallinna linn, Tartu linn, Tartu Loomemajanduskeskus ja Võru maavalitsus.

Tutvu Ajujahi varasemaid hooaegasid tutvustavate artiklitega Bioneeris!