Tallinna keskkonna- ja kommunaalamet alustas uue rattaparkla projekteerimist Balti jaama juurde, et pakkuda ratturitele turvalist ja mugavat parkimisvõimalust tiheda liiklusega piirkonnas.

„Kuna Vana-Kalamaja tänava rekonstrueerimise raames toodi jalakäijad tagasi maa peale, siis on Balti jaama tunnel alakasutatud. Seepärast anname talle uue funktsiooni jalgrataste turvalise parkimiskohana. Balti jaam on Eesti suurim ühistranspordisõlm, kust inimesed liiguvad erinevatesse Eesti nurkadesse. Uus lahendus võimaldab rongi või bussiga teise linna minejatel saabuda Balti jaama jalgrattaga ning seda tunnelis turvaliselt hoiustada. Sarnaseid turvalisi pikemaajalise hoiustamise võimalusi on plaan luua edaspidi nii Ülemiste terminali kui ka bussijaama juurde," ütles Tallinna linnapea Jevgeni Ossinovski. 

Rattaparkla rajatakse Balti jaama juures asuvasse maa-alusesse tunnelisse. Parklasse rajatakse ligi 30 rattahoidjat, mis mahutavad kuni 60 ratast.  

Tunnelitasandile paigaldatakse lukustatavate ustega võreseinad. Ustele paigaldatakse lukustussüsteem, mis võimaldab uksi avada Tallinna ühiskaardiga. Tunneli sissepääsutreppidele paigaldatakse rattarennid, et rattaga saaks hõlpsamalt liikuda.  

„Balti jaam on üks Tallinna olulisemaid liiklussõlmi, kuhu jõuab igapäevaselt suur hulk inimesi rongi, trammi, bussi või rattaga. Jalgrattaga liiklejatele turvalise ja ka ilmastikukindla parkimisvõimaluse loomine on siinkohal igati vajalik ja loogiline samm,“ ütles Tallinna keskkonna- ja kommunaalameti projekteerimise osakonna juhataja Sten-Kristjan Saarik.

Lisaks toetab rattaparkla rajamine pealinna eesmärki suurendada rattaliikluse osakaalu ning muuta rattahoid mugavaks ja turvaliseks. Turvalisuse tagamiseks on rattaparklas ka videovalve.

Jalakäijad saavad Toompuiestee-alust tunnelit jätkuvalt kasutada ka pärast parkla valmimist. 

Kõik rattaparkla vaheseinad ja rattahoidjad on disainitud nii, et neid saaks kiiresti eemaldada, võimaldades ohuolukorras kogu Balti jaama tunnelit kasutada avaliku varjumispaigana. 

Projekteerimistööde järel kooskõlastab Tallinna keskkonna- ja kommunaalamet projekti kõigi kaasatud osapooltega. Parkla ehitab Mefab OÜ.  

Parkla rajamise kogumaksumus on 57 200 eurot, töid finantseerib Tallinna linn. Rattaparkla peaks valmima detsembri lõpus.