Väga paljud öko- ja looduskaupu tootvad või müüvad ettevõtted on alguse saanud ettevõtjate isiklikele vajadustele lahendust otsides. 2014. aasta lõpus tootmist alustanud BioVegan Family ei ole selles mõttes erand.

Kuidas tekkis idee pesupulbrite tootmiseks?

Idee sündis, kui perre sündis esimene laps. Kahjuks ilmnesid lapsel erinevaid allergiaid, sealhulgas ka pesuvahendite vastu. Ka teistel pereliikmetel on olnud sobivate pesupesemisvahendite leidmisega probleeme. Ühel hetkel ei sobinud beebile enam ükski vahend tema riiete pesemiseks, ka proovitud ökotoodetest ei leidnud me sobivat.

Sellest sai algus põhjalikule uurimustööle, mida erinevad tooted sisaldavad, miks nad võivad allergiaid tekitada ning milliseid alternatiive on võimalik tänapäeval leida. Kahjuks sobivat toodet turul sellel hetkel ei olnud ei kodumaiste ega välismaiste toodete seas.

Hakkasin uurima, kuidas meie esivanemad pesu pesid nii, et pesu saaks ohutult puhtaks pestud. Sai mindud juurte juurde tagasi. Testisime väga palju erinevaid toormaterjale nii Eestist kui välismaalt, lõpuks leidsime sobivad ja valmistasime endale koju pesupulbrit lihtsatest koostisosadest. Järsku hakkasid ka sõbrad huvi tundma, kuni nõudlus oli nii suur, et otsustasime asutada ettevõtte. Meie üllatuseks olimegi oma tootevaldkonnas esimesed.

Kui oluliseks peate, et Teie toodang valmib Eestis kohapeal? Tooraine on ju nagunii mitte-eestimaine.

BioVegan Family peab oluliseks just tootmist Eestis, et toetada Eesti inimesi ja Eesti majandust. Toormaterjal pesupulbri jaoks pärineb küll välismaalt, Euroopa Liidust ning eeterlikud õlid USA-st. Põhjuseks see, et Eestis kas ei toodeta vajaminevat toormaterjali või ei toodeta piisavalt kvaliteetset ja usaldusväärset toormaterjali. Meie eesmärk on pakkuda parimat kvaliteeti.

Mis tarbijaid motiveerib valima just Teie toodet?

Meie tarbijad on üldjuhul teadlikud tarbijad, keda paelub toote lihtne, lühike ja arusaadav koostiosade nimekiri. Toote kvaliteedi osas oleme saanud väga head tagasisidet ning tänu sellele on meie tarbijaskond järjest enam kasvanud ning pole olnud raske ennast tõestada. Meie tarbijale on veel oluline, et oleme eelkõige mõelnud oma toodet luues just laste peale. Ka kõik loodavad tooted on inspireeritud just meie elulilledest -lastest.

Millised on tulevikuplaanid?

BioVegan Family tulevikuplaanid on väga suured ning plaanime turule tuua tooted, mis on Eestis ainulaadsed ning mida keegi Eestis ei valmista. Lisaks teeme hetkel jõudsalt tööd, et suureneda rahvusvaheliseks, tunnustatud ja usaldusväärseks ettevõtteks. Usaldusväärsuse suurendamiseks peame oluliseks oma tootevaliku sertifitseerimist.

Kui palju Te isiklikus tarbimises jälgite, et toode oleks keskkonnasõbralikult toodetud või kannaks ökomärgist?

Isiklikus tarbimises peame oluliseks just keskkonnasõbralikkust ning üldjuhul sooritame oma ostud ökopoodidest. Enamjaolt on sealsel kaubal ka ökomärgis peal. Eelistame üldjuhul kodumaist ning on mõistetav, et väikestel ettevõtetel pole võimalik sageli oma tooteid ökomärgistada. Seega, usaldame tootjat. Eriti oluline on meie jaoks vältida plasti tarbimist ning poest me selliseid tooteid reeglina ei osta, mis on plastpakendis.

Kas tootel on ökomärgised või soovite sinnmaani jõuda? Miks see on oluline?

Hetkel meie toodetel veel pole ökomärgiseid, kuid soovime sinnamaani jõuda õigepea. Nii on tarbijal lihtsam meie tooteid usaldada. Usaldusväärsus on meie jaoks oluline, sest ka ise tarbijatena usaldame just ökomärgistusega tooteid.

Euroopa Liidu ökomärgis on omistatud viiele Eesti ettevõttele. Eesti kosmeetikatootjad arutavad, kas sarnaselt toidutootjate mahemärgisega tuleks Eesti välja töötada ka tarbekaupade märgised – kosmeetikale ja kodukeemiale?

Kahjuks tõesti nii on. Oleme ka oma ettevõttes jõudnud tihti mõttele, et Eestis võiks välja töötada ka kosmeetikale ja kodukeemiale vastavad märgised. Pean märkima, et BioVegan Family liigub rahvusvahelise ökomärgistuse poole, kuna planeerime tulevikus keskenduda suures osas välisuturgudele.