Insenerid paigaldavad kevadel Helsingi lennujaama katusele uusi päikesepaneele. See on lennujaama strateegiline otsus, et püsida lennujaama laienemise käigus süsinikneutraalse asutusena.

  • Energeetika
  • 14. märts 2019
  • Foto: Helsinki lennujaam/Pressifoto

 Koos kaks aastat varem paigaldatud paneelidega suudab Helsingi lennujaama päikesepark peagi toota kuni 330 kilovatti tunnis ideaalsetes tingimustes.

Soome lennujaamu haldava Finavia tehniline direktor Henri Hansson ütles, et päikeseenergia on küll väike, aga oluline osa taastuvenergiast, mida kasutatakse Helsingi lennujaama heaks. „Helsingi lennujaamas on kogu elekter toodetud taastuvenergiast. Terminali katusele minevad päikesepaneelid moodustavad sellest 5%, ülejäänu tuleb tuuleenergiast,“ lausus Hansson.

Järgmise sammuna kavatseb Finavia paigaldada päikeseenergia paneele parkimismajade seintele. Sealt toodetav elekter kuluks ära elektriautode laadimiseks. Kui kõik paneelid on lõpuks paigas ja töökorras, peaks päikeseenergia tootmine küündima 750 kilovatini tunnis selge päikesega. Sel juhul kuuluks Helsingi lennujaam Soome kümne kõige võimsama päikeseenergiapargi sekka.

Päikeseenergia kasutamine aitab Helsingi lennujaamal püsida süsinikneutraalse asutusena lennujaama uuendamise ning laienemise käigus. Finavia investeerib Helsingi lennujaama uuendusteks üle miljardi euro järgmisel kolmel aastal.