Koroona tõttu suurenenud nõudlus elektroonikakiipide vastu ning katkenud tarneahelad on oluliselt pidurdanud autotehaste tootmisvõimsust ja uute sõidukite kättesaadavust. Tekkinud olukord on omakorda loonud soodsa pinnase elektriautode levikule, millest räägitakse õhinal nii auto müügi esindustes kui autoteemalistes foorumites.

Moller Auto suurettevõtete osakonnajuht Eero Kalm selgitas, et koroona tulekul tõusis maailmas hüppeliselt nõudlus kodukontorites vajaliku elektroonika, meditsiinitehnika jms järele, mis tekitas suure elektroonikakiipide puuduse. „Ka autotööstus ei teadnud algselt, mida täpsemalt viirus endaga kaasa toob, mistõttu ei olnud sõidukite tootmiseks vajalikke kiipe palju ette varutud. Selle tulemusel olemegi jõudnud olukorda, kus terves maailmas on sõidukite tootmine pidurdunud,“ märkis Kalm.

Äraspidisel kombel on elektriautode segment aga antud olukorrast võitnud. „Paljud autotootjad eelistavad nüüd elektriautosid tavaautodele. See tähendab, et saabuvad uued kiibid suunatakse esmalt tehastesse, mis toodavad elektriautosid,“ selgitas  Moller Auto esindaja.

Elektriautode kiiremat tootmist soosib ka autotootjate soov ja lubadus tuua turule senisest rohkem keskkonnasäästlikumaid sõidukeid. „Kuid mitte ainult – koroona on mõjutanud ka tarbijate käitumist ja tekitanud suuremat huvi keskkonnasäästlike sõidukite osas. Inimestel on lihtsalt rohkem aega ennast elektriautonduse temaatikaga kurssi viia, autoesinduste veebilehti sirvida, foorumites teiste asjaarmastajatega arutleda, kogemusi ja emotsioone jagada,“ lausus Kalm.

„Elektriautodest huvitatud inimesi on Eestis hetkel rohkem kui praegu saadaolevaid autosid ja mudeleid,“ märkis Kalm. „Tõsi, n-ö keskmine Eesti inimene ostab elektriautot veel võrdlemisi vähe, kuid entusiaste on uskumatult palju. Eriti palju on huvilisi noorema sihtgrupi seas,“ selgitas Kalm lisades, et näiteks just Molleri esindustesse jõudnud Volkswageni esimene täiselektriline ID.4 linnamaastur on paari päevaga juba väga palju tähelepanud saanud.

„Eesti inimene on ju juba aastaid olnud väga suur linnamaasturite fänn ja kui nüüd on sellest olemas ka täiselektriline variant ID.4, millel üle 500 kilomeetri sõiduulatust, siis pole kahtlustki, et elektriautode pooldajaid tuleb veelgi rohkem juurde,“ ütles Kalm. Mudelist tulevad lähiajal ka nelikveoline variant ning aasta lõpus kupeelikum ja sportlikum ID.5.

Kuigi Volkswagen on elektriautode arenguga liitunud teistest veidi hiljem, on ettevõte nüüd pannud kõik tuled rauda ja saanud üheks suurimaks autode elektrifitseerimisse investeerijaks. Selle asemel, et kasutada ära vanu, sisepõlemismootorile loodud automudeleid ning muuta neid elektriliseks, investeeriti täiesti uude platvormi, mis sobib hästi just elektriautole. Selle lahenduse tulemuseks ongi ID mudeliseeria.

Moller Auto esindaja sõnul on hetkel elektriautode eelistamisel väga oluline see fun-faktor. „Ja kindlasti pole see ainult entusiastide pärusmaa. Meie esinduses olevate elektriliste autode ümber käib alati elav arutelu ja kuuleme väga palju tagasisidet just selle kohta, kui palju häid emotsioone elektriautod inimestele toovad. See on ju tegelikult väga oluline element eseme puhul, mida igapäevaselt kasutad. Kui panna siia juurde fakt, et elektriautode hooldus on imelihtne ja praktiliselt muretu, siis kindlasti võib neid sõidukeid pidada lihtsalt heade emotsioonide allikateks,“ selgitas Kalm. „Praktilises võtmes muutub Exceli kulude-tulude tabeli järgi elektriauto esmane suurem väljaminek mõttekaks siis, kui läbid aastas alates 30-40 tuhat kilomeetrit.“