Homme, 1. märtsil saab alguse SA TÜK Lastefondi, magusatootja Laima ja MTÜ Audiere ühine heategevuskampaania, mille raames annetab Laima igalt ostetud Selga küpsisepakilt 1 sendi kuulmisimplantaadi kõneprotsessori soetamiseks viiele lapsele.

  • Bioneeri uudised
  • 28. veebruar 2014
  • Küpsiseid pildistas Katrin Jõgisaar, Bioneer.ee

Kui kuulmisimplantaadi peasisene osa opereeritakse põhimõtteliselt kogu eluks, siis väline osa – protsessor - vajab iga seitsme aasta tagant välja vahetamist. Seadme eluea lõppemise tõttu vajavad tänavu uut sisekõrva implantaadi kõneprotsessorit kuus kuulmispuudega last, kellest viis osalevad ka antud kampaanias. Järgmisel aastal on see arv juba 22.

Ühe seesuguse seadme hind on 10 000 eurot, millest 90% katab sotsiaalkindlustus, 10% aga tuleb laste peredel ise kanda. Kaks kuud kestva kampaania käigus loodetaksegi kokku koguda viie perekonna omaosaluse summa. Oma panuse kuulmispuudega laste abistamiseks annavad kõik inimesed, kes ostavad 1. märtsist – 30. aprillini Selga küpsiseid.

Laima esindaja, NP Foods Eesti OÜ turundusspetsialisti Kätlin Klemmeri sõnul saadi kampaania idee Selga küpsiste lastesõbralikust olemusest. „Meie küpsised on laste suured lemmikud, millest tuleneb ka kampaania tunnuslause „Tõelise lapsepõlve nimel!“. Igal lapsel peaks olema võimalus nautida oma lapsepõlve täiel rinnal. Heal kuulmisel on sealjuures kindlasti väga oluline osa,“ selgitab ta. Samasuguseid kampaaniad vaegkuuljatest laste toetuseks on ettevõte korraldanud varem ka Lätis ja Leedus ning need on osutunud väga edukaks. Alates 2012. aastast on Laima aidanud Lätis ja Leedus kokku 22 vaegkuuljast last.

Eestis on alates 2004. aastast paigaldatud kuulmisimplantaat 101-le lapsele. Eesti Kuulmispuuetega Laste Vanemate Liidu ja Eesti Implantaadilaste Seltsi juhatuse liige Epp Müil tõdeb, et ilma implantaadita elaksid need lapsed vaikuses ning neil oleks olnud väga raske rääkima õppida.

Praegu aga suudavad nad kõik ennast ka kõne abil väljendada. „Tendents on sinnapoole, et tänu sõeluuringutele diagnoositakse kurtus varakult ning ka implantaat paigaldatakse juba aasta-pooleteiseselt. See tähendab, et need lapsed on enamasti kooliikka jõudes oma sõnavara ja väljendusoskuse poolest kuuljate laste tasemel,“ räägib ta.

Lastefondi tegevjuht Küllike Saar toonitab, et varasemalt on suure töö Eesti vaegkuuljatest laste abistamiseks ära teinud heategevusorganisatsioon MTÜ Audiere, kes on ka käesoleva kampaania partneriks. „Oma 10 tegutsemisaasta jooksul on nad toetanud väga paljude kuulmispuudega laste implanteerimisprojekte. Mul on väga hea meel, et sel aastal on Lastefondil au sellele kaasa aidata.“