Lidl koos ärikiirendi ProVegiga kuulutasid välja konkursi juustule alternatiivse vegantoote leidmiseks. Konkursile saavad kandideerida toidutootjad kogu Euroopast, oodatud on ka uuenduslikke tehnoloogiaid või koostisosi kasutavad idufirmad. Võidutöö lisatakse ka Lidli tootevalikusse. Töid saab esitada 27. aprillini.
- Bioneeri uudised
- 6. aprill 2025
- Foto: PublidDomainPictures.Pixabay
Koos toitumisorganisatsiooni ProVeg ärikiirendi programmiga otsib Lidl vegantoodet, mis oleks alternatiiviks juustule. Toote tüübile piiranguid ei ole – sobivad nii kõvad kui ka pehmed juustualternatiivid. Osaleda saavad ka uuenduslikke tehnoloogiaid või koostisosi kasutavad ettevõtted, ent oluline on, et toode vastaks Euroopa Liidu turu nõuetele.
ProVeg Incubator valib maitse ja tekstuuri põhjal välja kümme parimat toodet, mida asub hindama rahvusvaheline žürii, kuhu kuuluvad Lidli ja ProVegi esindajad ning tuntud alternatiivsete valkude ekspert Godo Röben.
Võidutoode lisatakse Lidli tootevalikusse
Konkursi eesmärk on tuua turule uusi taimseid juustualternatiive ning anda alustavatele ettevõtetele võimalus turule siseneda ja oma tooteid tutvustada. Võidutoode lisatakse vähemalt kolmeks kuuks Lidli omamärgi Vemondo valikusse.
“Maitsvat ja isuäratava välimusega juustualternatiivi tootmine võib olla paras väljakutse. Antud konkursiga soovimegi koos ProVegi ärikiirendi programmiga leida uuenduslikke ideid ja mitmekesistada meie toodete valikut,” ütles Saksamaa Lidli teenindusettevõtte Lidl Dienstleistung GmbH & Co. KG juhatuse liige Christoph Graf.
Jätkusuutlikuma toitumise strateegia
Konkursi korraldamine on osa Lidli pikaajalisemast strateegiast ja koostööst ProVegi ärikiirendiga, et edendada jätkusuutlikumat toitumist ja laienda ja arenda taimsete toodete valikut jaekaubanduses.
Lidli toitumisstrateegia üheks eesmärgiks on tõsta aastaks 2030 taimsete valguallikate osakaalu tootevalikus 20%-ni ja alternatiivsete piimatoodete osakaalu 10%-ni. Lidl vegantooted on koondatud ühtse kaubamärgi Vemondo alla ning tänaseks on üle maailma valikus ligi 1000 V-tähisega vegantoodet.
„Lidli kogemus on edukalt näidanud, et taimsete alternatiivtoodete atraktiivsust on võimalik suurendada andes inimestele valikuvõimalusi ja seda taskukohase hinnaga. Taimse tootevaliku suurendamisega on Lidl andnud olulise panuse kaasaegsesse toitumissüsteemi,“ tõdes ProVeg Germany tegevjuht Matthias Rohra.
Lisateave konkursi kohta on leitav siin.
Lisateave teadliku toitumise strateegia kohta on leitav siin.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta