Rimi kauplustes kasvas mahetoodete müük 2013. aastal võrreldes eelneva aastaga enam kui veerandi võrra, 26 protsenti.

 

Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuhi Andrija Lilleoja sõnul on inimesed oma tervisest ja jätkusuutlikust elustiilist väga huvitatud ning valivad seepärast toidulauale aina sagedamini mahetooted.„Rimides üle Eesti kasvas mahedalt kasvatatud puu-ja köögiviljade müük  kolme aastaga enam kui kolm korda. See näitab märkimisväärset muutust inimeste teadlikkuses ja eelistustes.“

Võrreldes 2012. aastaga osteti eelmisel aastal muuhulgas kuuskümmend korda enam kodumaist maheporgandit, populaarsed olid ka mahekartul, mahedalt kasvatatud avokaadod, kirsstomatid, paprikad ning kaalikad. „Rimi kauplustes on Eesti kõige suurem valik mahedalt toodetud puu- ja köögivilju – sortimendis  on 24 erinevat mahevilja, eelmisel aastal lisandusid valikusse  kiivid, suvikõrvits ja mango.“

Lilleoja lisas, et inimeste jaoks on mahetoote staatus muutumas eksklusiivsemast tootest tavapäraseks. „Just kodulähedastest supermarketites kasvas mahetoodete müük eelmisel aastal enam kui 60 protsenti võrreldes 2012. aastaga,“ selgitas ta. 

Lisaks puu-ja köögiviljadele näitavad kasvutrendi mahekaubanduse põhimõtete järgi kasvatatud, toodetud ja transporditud I love eco sarja toiduained. Iga aastal on sarja toodete müük kasvanud märkimisväärsel – I love eco mahetoiduaineid osteti möödunud aastal ligi kaks korda enam kui 2010.aastal.

Kõige populaarsemad mahetoiduained eelmisel aastal olid I love eco tomatipüree, purustatud tomatid, läätsed, oliiviõli ning kakao. „Inimeste huvi mahetoodete vastu aina kasvab, mistõttu jätkame kindlasti ka mahetoodete valiku laiendamist,“ ütles Lilleoja.