Alates 3. veebruarist saavad taas kõik 18-30-aastased noored esitada ideid Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIK) roheideede konkursile Negavatt. Parimatest parimatele on ette nähtud kuni 10 000 eurot oma algatuse elluviimiseks. Ideede esitamise tähtaeg on 23. veebruar. 

KIKi juhataja Andrus Treier tõdeb, et keskkonnateemad lähevad tänastele noortele üha enam korda ning seda näitab ka aasta-aastalt Negavati konkursile esitatavate ideede arvu kasv ja põhjalikkus. „Negavatt on suurepärane võimalus just probleemkohtadele tähelepanu juhtida, kuid ka lahendusi välja pakkuda,“ selgitab Treier, lisades, et KIK toetab siinjuures nii sisuliselt kui ka rahaliselt. „Konkursi auhinnafond on 28 000 eurot, kuid veelgi olulisem on võistluse käigus koolitajatelt ja ekspertidelt saadavad teadmised, mis aitavad ideid lihvida ning selle teostumisele lähemale jõuda.“

Negavati idee puhul võib tegu olla nii toote kui ka teenusega, mis aitab säästa ressursse, aga ka algatusega, mis suurendab keskkonnateadlikkust. Seda kõike nii kodus, koolis, linnas või terves maailmas.

Negavati projektijuht Anni Raie julgustab, et konkursile kandideerimises pole midagi keerulist.

„Negavatile esitatav idee ei pea olema valmislahendus ning omada ei tule ka põhjalikult koostatud ja eelarvestatud projekti, vaid Negavati kodulehel tuleb täita lihtne ankeet, kus saab oma mõtte edasi anda.“

Raie lisab, et kõik edasine tulebki konkursi käigus, mil koos ekspertidega asutakse oma ideid samm-sammult ellu viima.

Pärast ideede esitamise tähtaega, milleks on 23. veebruar, valivad KIKi ja Keskkonnaministeeriumi töötajad välja 15 edasipääsenut. Üks õnnelik lisandub veel tuleval nädalavahetusel riiklikul õpilasfirmade laadal, kus Negavatt valib välja ühe keskkonnateemadega haakuva ettevõtte, kes pääseb otse konkursi teise etappi. Kõiki edasipääsenuid ootab 14.-15. märtsil ees Paunküla Heaolukeskuses seminar, kus koolitajate ja ekspertide käe all ideed juba reaalsemaks vormuvad. Seejärel valib konkursi žürii välja kuni 10 parimat, kes saavad 1000 eurot oma idee testimiseks, läbivad põhjaliku koolitusprogrammi ning jätkavad teed 2. juunil toimuva superfinaali suunas. Parim nendest saab 10 000-eurose peavõidu idee elluviimiseks. Teisele kohale on ette nähtud 5000 ja kolmandale 3000 eurot. Lisaks annavad eriauhindu välja konkursi partnerid.

KIKi ja Keskkonnaministeeriumi koostöös sündinud konkursile on kuue eelmise hooaja jooksul laekunud kokku 305 ideed. Näiteks on Tartu Ülikoolis läbi viidud kraanivee joomise kampaania või loodud korduskasutatavate topside pesumasin Circup. Samuti on konkursilt tuule tiibadesse saanud võtmehoidjaks kokkuvolditavaid ja korduskasutatavaid poekotte tegev Poko ning Tartus Aparaaditehases asuv Paranduskelder. Oma projektidega lähevad jõudsasti edasi Eesti esimesi magusaid hummuseid tootev Lummus Foods, keskkonnateadlikkust suurendav lauamäng EcoRace ning tööstustele kuullaagrite jälgimissüsteeme arendav Inway.

Konkursi partnerid on Rimi Eesti Food, Eesti Pandipakend, Uuskasutuskeskus, Graanul Invest, Ülemiste City, Tehnopol Startup Inkubaator, Lindström Eesti ning konkursid Prototron ja ClimateLaunchpad Eesti.

Täpsema info leiab Negavati kodulehelt ning lisaküsimustes aitab Negavati projektijuht Anni Raie (anni.raie@kik.ee, 59 094 144).