Solar Impulse, innovaatiline päikeseenergial töötav lennuk alustab eile oma seni pikimat lendu Šveitsist Aafrikasse. Lennuki valmistamisel on kasutatud kõrgtehnoloogilisi polümeermaterjale ning energiasäästlikke kergmaterjale firmalt Bayer MaterialScience. Ettevõte on šveitslaste ametlik partner katsel lennata nii öösel kui päeval ilma igasuguse kütuseta ümber maakera.
- Energeetika
- 25. mai 2012
- Foto: pixabay.com/photos/cruising-world-earth-globe-asia-4057622/
48 tundi kestev ja rohkem kui 2500 km pikk teekond, mis kulgeb üle Püreneede ja Vahemere ning lõpeb Marokos, on järg edukatele katselendudele, sealhulgas Solar Impulse’i esimesele rahvusvahelisele lennule Šveitsist Prantsusmaale ja Belgiasse 2011. aastal.
Projekti algatajad Bertrand Piccard ja André Borschberg hakkavad lennukit juhtima vaheldumisi ning plaanivad teha Madridi lähedal Hispaanias vahepeatuse, et piloote vahetada.
Lend Marokosse ja vahepeatus Hispaanias võimaldavad lennujuhtidel saada täiendavaid kogemusi koostöös rahvusvaheliste lennujaamadega, lülitades prototüübi regulaarse lennuliikluse mustritesse ja juhtides hooldusteenuste logistikat.
Solar Impulse |
Reis langeb kokku maailma suurima päikeseelektrijaama ehituse algusega Marokos Ourzazate piirkonnas. Pärast maandumist tuleb Piccardi ja Borschbergi tervitama Maroko Päikeseenergia Agentuur (MASEN). MASEN juhib Maroko integreeritud päikeseenergia plaani elluviimist eesmärgiga saavutada 2020. aastaks vähemalt 2000 MW energiatootmine.
Solar Impulse’i kaasasutaja ja tegevdirektor Borschberg on Marokos maandumise pärast põnevil, sest see on esimene väljaspool Euroopat asuv sihtkoht: „See vastab täielikult nii lennu vahemaa kui kestusega seotud eesmärkidele. Üksnes päikeseenergia jõul nii kaugele lendamine on suurepärane ettevalmistus 2014. aastaks kavandatud ümbermaailmareisi jaoks.”
Leverkusenis baseeruv ettevõte Bayer MaterialScience sai šveitslaste Solar Impulse’i projekti ametlikuks partneriks 2010. aastal. Sellest ajast alates on rohkem kui kaks tosinat teadlast ettevõtte laborites Leverkusenis, Dormagenis ja Krefeld-Uerdingenis töötanud välja ideid ülikerge ja energiat säästva konstruktsiooni loomiseks. Materjalilahendusi on kasutatud näiteks lennuki piloodikabiini osade, tiibade ja mootori gondlite konstrueerimisel.
Ettevõtte Bayer MaterialScience tegevdirektori Patrick Thomase arvates peegeldab projekt Bayeri kavatsusi kasutada teadust parema elu saavutamise nimel: „Solar Impulse on tõeline proovikivi – eelkõige selles suhtes, mis puudutab kergmaterjale. Uudsete materjalide kasutamisega aitame leida lahendusi energia säästmiseks ja „puhta” energia kasutamiseks.”
2020. aastaks planeeritakse Marokosse ehitada viis päikeseenergiakompleksi, mis genereeriksid kokku 2000 MW energiat ning aitaksid aja jooksul vältida 3,7 miljoni tonni CO2-heidete paiskamist keskkonda. Ouarzazate regiooni ehitatav päikeseelektrijaam on osa päikeseenergiakompleksist, mis mahutab tervet rida päikeseenergia tootmiseks mõeldud paigaldisi, mis peaksid 2015. aastaks tootma kokku 500 MW energiat.
„Me imetleme selle teedrajava projekti visiooni – see näitab selgelt, et puhas tehnoloogia, mida me Solar Impulse’iga edendame, mängib tähtsat rolli ka igapäevaelus,” sõnas Piccard, Solar Impulse’i algataja ja president.
Ettevõtte Bayer MaterialScience kuulub maailma suurimate polümeere tootvate ettevõtete hulka. Ettevõtte peamisteks tegevusteks on kõrgtehnoloogiliste polümeermaterjalide tootmine ja innovaatiliste lahenduste väljatöötamine paljudes eluvaldkondades kasutatavate toodete jaoks. Ettevõtte peamisteks sihtrühmadeks on auto-, elektri- ja elektroonikatoodete, ehitus-, spordi- ja meelelahutustööstused.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta