Pärnu linna bussiliikuses võetakse esimesena Eestis mootorikütusena kasutusele kohalik taastuvenergia - biometaan. MTÜ Pärnumaa Pärnumaa Ühistranspordikeskus (PÜTK) esitas 10. novembril KIK- ile taotluse vastavale projektile toetuse saamiseks. KIK hindab taotlust ja teeb otsuse 35 päeva jooksul.

Toetust täiendavate kulude katmiseks seoses biometaani kasutuselevõtuga taotletakse Euroopa Ühtekuuluvusfondist 673 884 euro suuruses summas ning projekti alguseks on planeeritud 2018.a. II kvartal.

Pärnu linnas kui suvepealinnas pööratakse järjest suuremat tähelepanu looduskeskkonnale. Alates 1. juulist 2017.a. on bussiliikluses kasutusel uued keskkonnasõbralikud bussid, milledest 23 tk vastavad kõrgeimale võimalikule emissioonistandardile euro 6 ning ülejäänud 5 tk vastavad standardile euro 5. Koostöös vedajaga, AS SEBE, on liinidele toodud 18 surumaagaasi (CNG) kasutavat autobussi ning rajatud juba teine CNG tankla Pärnus.

Töö loodushoiu ja jäätmekäitluse tõhustamisel, CO2 emissiooni vähendamisel ja Eesti energiasõltumatuse suurendamisel jätkub käesoleva projektiga, mille käigus viiakse 18 bussi üle biometaanile. Plaanitav aastane kilometraaž rohegaasi kasutatavatel bussidel on 1 724 800 km. Projekt aitab aastas kokku hoida 9 724 tonni fossiilset süsinikdioksiidi (CO2).

Taustainfo:

Biometaani kasutuse toetusprogramm on üks osa biometaani tegevuskavast, mis lisaks biometaani tarbimise edendamisele hõlmab ka tanklavõrgu laiendamist ning toetusi biometaani tootmiseks. Toetust antakse projektidele, mille raames avaliku liiniveo kohustuste täitmisel võetakse kasutusele biometaani tarbivad gaasibussid. Taotleda saavad toetust avaliku teenindamise lepingu alusel bussiliikluses teostatavat liinivedu korraldavad asutused. Toetusmeetme töötas välja Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, toetuse taotlemise võimaluste kohta saab infot KIKi kodulehelt.