Inglismaal läbi viidud uuringu tulemusena leiti, et naised veedavad keskmiselt 8 aastat oma elust poodides. Aastas teeb see 400 tundi. Järjest laieneva kaubavaliku, suuremate poodide ja keerulisema logistika tõttu on ostudeks minev aeg muutunud märkimisväärnseks kuluks. Efektiivsem poodlemine hoiaks kokku aega ja ilmselt ka närve. Järgnevad mõned näpunäited, mis aitavad ostudel aega kokku hoida.

Internetipoed on vahva leiutis. Osta võimalusel internetis ja hoiad kokku nii logistika kui asjade otsimise arvelt. Ma ise näiteks külastasin hiljuti kahte Eesti raamatupoe veebilehte, et osta maakoju lugemiseks mõned raamatud. Raamatuid otsisin žanri järgi ja reastasin vastavalt hinnale, alates odavaimast. Nii leidsin kiiresti huvitavaid ja asjalikke raamatuid, mis olid veel aasta tagasi müügis ligi 300-krooniste hindadega. Nüüd maksid samad raamatud 25-50 krooni. Tellisin kohe paarkümmend raamatut, mis mulle mugavalt töö juurde kätte toodi. Muidugi ei asenda virtuaalne pood reaalset, sest ka mulle meeldib aeg-ajalt käia raamatuid lehitsemas ja nende lõhna nuusutamas. Hoidsin siiski ühe internetiretkega kokku nii aega kui raha.

Planeerimine on abiks pea kõikides valdkondades, nii ka ostude korraldamisel. Eelnev ostunimekirja koostamine hoiab kokku väärtuslikku aega. Nimekirja abil tead täpselt, mida osta ja millisest reavahest seda otsida. Nimekiri aitab läbi mõelda logistika – alustad osakonnast, kust ostad kõige vähem ja liigud sinna, kus kott kõige raskemaks kipub muutuma. Kindlasti ei taha sa täis toidukotiga minna kolm korrust kõrgemale küünlapaki järele! Ostude nimekiri aitab ka distsipliini säilitada. Kui poes tekib soov osta midagi, mida nimekirjas algselt polnud, siis mõtle ikka kaks korda, on sul seda toodet vaja või oled langemas oskusliku turunduskampaania ohvriks.

Kui soovid poes kaks korda rohkem aega kulutada, siis mine sinna kogu perega! Kui aega aga napib, siis on mõistlik külastada poode üksi. Jäta lapsed võimalusel koju, usalda nad ostukeskuse valvatud lastehoidu või saada abikaasaga teise osakonda ja nii hoiad oluliselt aega kokku. Jääb ära komminurumine ja ehk on ka lastel nii huvitavam.

Poodlemise üks olulisemaid ajaraiskajaid on transport. Seetõttu ühenda poodlemine mingi muu samas piirkonnast toimuva tegevusega. Kui lähed lõuna ajal majast välja, kas saad siis ka poest läbi hüpata? Või kui laps vaja trenni viia, kas tema ootamise asemel saad vahepeal ostud tehtud?  Kahtlemata on oluline ka poodlemise aeg. Kõige enam inimesi on teedel ja poodides just peale tööpäeva lõppu – kella 18 paiku. Rohkem inimesi võrdub suurema ajakuluga. Neil, kel on võimalik ostud teha hommikul või lõuna ajal või õhtul hiljem, lendavad ettevalmistatud ostunimekirjaga poesaalist läbi nagu nuga võist.

Kindlasti on mõistlik korraldada kuu jooksul üks või kaks poeretke, mille käigus ostad suurtes kogustes mitteriknevat kaupa. Võta suur käru ja lao sinna kõik jahud, suhkrud, pesupulbrid, mahl, WC paber ja muu kaup, mis on raske, võtab ruumi või mida pole vaja iga päev osta. Nii hoiad igapäevaselt kokku hulga aega, mis kulub muidu erinevate riiulite vahel liiklemiseks. Veelgi enam – nii ei pea raskeid poekotte käe otsas tassima. Võtad oma piima ja leiva ja liigud edasi. Ehk ei pea selle paari asja pärast isegi suurde poodi minema, vaid saad oma kraami kätte bensiinijaamast või kodu lähedalt poest. 

Hea planeerija ära aasta alguses toimuvaid allahindlusi. Kui sul on aasta jooksul vaja kindlasti osta riideid, jalatseid, kingitusi, suve- ja talvekaupu, koduelektroonikat või muud sellist kraami, siis miks mitte teha seda just praegu? Esiteks on poed inimestest tühjemad (kulub vähem aega), teiseks hoiad tänu suurtele allhindlustele kokku hulga raha ja kolmandaks pole vaja minna poodi siis, kui kiirem hooaeg jälle alanud.