Renault hakkab esimese autotootjana maailmas pakkuma huvilistele proovisõiduvõimalust elektriauto ideemudeliga. Peatselt saab mitmel pool Euroopas katsetada keskkonnasõbralikku elektriautot Renault Kangoo be bop Z.E., mille juures kasutatav tehnoloogia on väga sarnane sellele, mis tuleb kasutusele 2011. aastal seeriatootmisesse minevate autode juures.

  • Bioneeri uudised
  • 14. juuli 2009
  • https://pixabay.com/photos/electric-charge-road-sign-sign-2301604/

Paljude autojuhtide jaoks on elektriautoga sõitmine täiesti uus kogemus. Mootorimüra puudumine ja hetkega suurima pöördemomendi saavutamine tähendavad, et juhid peavad omandama uued sõiduharjumused. See on viinud Renault’ mõttele anda juhtidele võimalus proovida elektriautot Kangoo be bop Z.E., mis esindab autotootja tulevikutehnoloogiat.

Renault Kangoo be bop Z.E. prototüübi jõuallikas on 44 kW (60 hj) elektrimootor ning see on varustatud 15 kWh akuga. Nüüd, kui Renault’ elektriautode tootmise alustamiseni on jäänud vähem kui 18 kuud, võimaldab Kangoo be bop Z.E. sõita ühe laadimisega umbes 100 km. Sõiduki seeriatootmise alustamisel loodetakse vastupidavust pikendada 160 km-le ja seda tänu akutehnoloogia arendamisele.

Renault plaanib hakata valmistama elektriautosid, mis vastavad samadele kvaliteedi - ja turvalisusstandarditele nagu tootemargi praegused sisepõlemismootoriga autod. Eesmärk on toota sõidukeid, millel on täpselt samasugused eelised nagu Renault’ praegusel autovalikul – mugavus, ruumikus ja turvalisus.

Elektriautod vastavad Renault’ keskkonnahoiu põhimõtetele eco², mille põhimõtteks on valmistada sõidukeid, millel on minimaalne mõju keskkonnale kogu nende elutsükli jooksul.

Renault’ tootmisplaan

Renault toob 2011. aastal välja kahe praegu sisepõlemismootoriga varustatud auto elektrimootoriga versioonid. Esimene neist on peresedaan, mis tuleb müügile lisaks Euroopale ka Iisraelis. Teine on Renault Kangoo Expressil põhinev tarbesõiduk.

Seejärel laiendatakse elektriautode seeriat teistesse segmentidesse ning välja tuleb kaks täiesti uut mudelit. Neist esimene plaanitakse tuua turule samuti 2011. aastal ja teise teine uus mudel 2012. aasta alguses.

Renault ja Nissan olid esimesed autotootjad, kes võtsid endale ülesandeks saavutada lähiaastate jooksul märkimisväärne CO2 heitmete vähenemine. Renault' ja Nissani liidu eesmärk on saada taskukohaste hindadega heitgaasivabade autode peamiseks masstootjaks.