Alates   juulist   on   Säästumarketites  ja  Rimi  kauplustes  tavapäraste kilekottide    asemel müügil    keskkonnasäästlikumad,    33%   ulatuses ümbertöödeldud plastikust valmistatud ostukotid.

Rimi  Eesti  Food  turundus-  ja  kommunikatsioonijuhi Evelin Mägioja sõnul vähendavad uued  ostukotid  olulisel  määral  kahjulikku mõju keskkonnale. „Kottide  valmistamisel kasutatakse  kolmandiku  ulatuses  korduvkasutatud plastikut  ja  seega on uued ostukotid oluliselt loodussõbralikumad,“ ütles Mägioja.

Uued  müügil olevad kilekotid vahetavad varasemad täielikult välja ja nende hind  jääb samaks.  „Õhukesed  puuviljade  ja  muu  toidukauba  täiendaval pakendamisel kasutatavad  kilekotid  valmistatakse esialgu veel tavapärase tehnoloogiaga,   ent   tulevikus   on   plaanis   mõelda   ka  nende  välja vahetamisele,“  teatas  ettevõtte turundus- ja kommunikatsioonijuht. „Samas oleme   kauplustes   juurutamas   reeglit,   et tooted  korduvpakendatakse väikestesse  kottidesse  vaid  klientide  soovil  ja kui varasemalt pisteti kassas  hea  klienditeeninduse  nimel  banaanid  või  kohukesed täiendavalt õhukesse  kilekotti,  siis  nüüd me seda keskkondlikel kaalutlustel enam ei tee,“ lisas ta.

Evelin   Mägioja  sõnul  on  Rimi  Eesti  Food  kaalunud  ka  biolagunevate kilekottide müümist,  kuid  ekspertide soovitusel sellest mõttest loobuti. „Biolagunevaid   kotte   on kahte  tüüpi,  ühed  valmistatakse  kõdunemist soodustavate   lisanditega   nafta  baasil,  mis   erinevalt  tavalistest kilekottidest  lagunevad  kiiremini,  kuid  samas ei lahustu nad keskkonnas täielikult   ja   säilivad   pisikeste   tükkidena,“   ütles  turundus- ja kommunikatsioonijuht.  Mägioja lisas, et kuna teised biolagunevad kilekotid toodetakse  toidutoorainest  nagu  näiteks  maisitärklisest  ja on seetõttu loodusressursimahukad, otsustatigi hoopis ümbertöödeldud plastikust kottide kasuks.

Mägioja  sõnul on esmane soovitus siiski tulla kauplusesse oma kilekoti või korduvkasutatava   ostukotiga.   „Rimi   valikus   on   mitmeid  trendikaid tekstiilist   ja ümbertöödeldud  materjalidest  valmistatud  kotte,  mille hulgast  leiab  igaüks oma maitsele sobiva,“ ütles Mägioja. Ühtlasi rõhutas ta, et nii tavapäraste kui loodussõbralikemate kilekottidega tuleks käituda nagu   muu   plastikust   olmeprügiga  ja   need  sorteerituna  vastavasse konteinerisse visata.

Turundus- ja kommunikatsioonijuhi sõnul on jätkusuutliku keskkonna tagamine Rimi  Eesti   Food   üks  põhieesmärkidest.  Lisaks  loodussõbralikematele ostukottidele  tegeleb     ettevõte    paremate    prügikäitlemisviiside väljatöötamisega  ja  kütusest tingitud CO2 emissiooni vähendamisega. Rimi kauplustes   on   ühtlasi   müügil   koostöös Eesti  Rohelise  Liikumisega spetsiaalselt märgistatud loodussõbralikud tooted.

Rimi  Food  Eestis  AS  kauplused  kuuluvad  Rootsi kapitalil põhineva Rimi Baltic  AB kaupluste hulka, mille ainuomanikuks on ICA Groupile kuuluv ICA Baltic  AB.  Kokku  on Rimi  Baltic AB-l kolmes Balti riigis 241 kauplust, sealhulgas  34  hüpermarketit  (neist  9 Eestis), 68 supermarketit (neist 9 Eestis),  138  odavmüügikauplust  (neist  57 Säästumarketit  Eestis)  ja 1 hulgiladu Eestis.