Reklaamikonkurss „Veendumus“, mille käigus 6.-12. klasside õpilased omandasid reklaamitegemise oskusi ja lõid ise reklaame, algas aprillis. Tallinna Vee korraldatud konkursi eesmärgiks on teadvustada noorte sihtrühmas vee joomise olulisust ja kraanivee häid omadusi ning veenda eelistama joogiks kraanivett. Konkursi ülesandeks oli luua reklaam, millega kutsutakse üles eelistama kraanivett pudeliveele, et väheneks veetootmise keskkonna jalajälg ning plastiku ja prügi hulk.

  • Veemajandus
  • 18. mai 2021
  • Foto: Veekraan Taani Kuninga aias. Janek Jõgisaar, bioneer.ee

Paljude konkursile „Veendumus“ laekunud suurpäraste kraaniveereklaamide seast selgusid žürii ja rahvahääletuse tulemusena kolm võidutööd. Auhinnad lähevad järgmistele tiimidele:
“MIRELLE”
“HOH”“LK KONN”
Lisaauhinna saab rahva lemmik, tiimi “DOMINATORID” loodud reklaam.
Tutvu võidutöödega siin galeriis ja juba peatselt võid neid märgata ka Tallinna Vee välireklaamidel.
Suur-suur tänu kõigile osalejatele ja palju õnne võitjatele – võtame teiega peagi ühendust

Rahvahääletuse ja žürii häälte tulemusena valititi välja konkursi kolm võitjat, kelle loodud reklaamid võtab Tallinna Vesi päriselt kasutusele ja juba mai lõpus saab parimaid reklaamikonkursil osalevate õpilaste loodud reklaame näha nii Tallinna tänavatel kui sotsiaalmeedias.

Konkursi käigus said õpilased selgeks turundusnipid ja reklaamitegemise põhitõed. Meeskondi juhendasid noorte hulgas tuntud staaridest reklaamieksperdid: räppar Metsakutsu ehk Rainer Olbri, kes töötab visuaalse disainerina mobiilirakendusi testivas firmas Testlio, agentuuri Not Perfect loovjuht, moehuvilisest reklaami-inimene Anne Vetik ning digiturundusagentuuri Vurr loovjuht, videoprodutsent ja sisulooja Lauri Pedaja.

„Noorte suur huvi „Veendumus“ konkursi vastu kinnitas, et tänased koolinoored on tõepoolest väga keskkonnateadlikud ja soovivad teha targemaid tarbimisotsuseid. Neil on veendumus, et nad saavad planeedi hoidmiseks ise palju ära teha,“ selgitas Tallinna Vee kommunikatsioonijuht Laura Korjus.

Konkursil osales 336 noort, kes võtsid osa seminaridest, kus nad õppisid loovideede loomist, ideest teostuseni jõudmist ja reklaamide kujundamist. „Õpilased moodustasid tiimid ja esitasid konkursile kokku 59 reklaamilahendust. Rahvahääletuse tulemusi ja žürii punkte arvesse võttes valime nüüd välja võidutööd, mida kasutame oma suvises reklaamikampaanias,“ lausus Korjus.

Kolm parimat konkursi käigus valmivat reklaami trükitakse Tallinna Vee välimeedia reklaamiplakatiteks ja kuvatakse ettevõtte sotsiaalmeedia kontodel. Lisaks saavad kolme võidutöö tiimide liikmed endale juhtmevabad Apple AirPods 2 kõrvaklapid ning neil avaneb näha reklaamitegemise telgitaguseid. Kolme kooli, kus on kõige aktiivsem huvi kraanivee propageerimise suunas, aitame aga veefontäänide rajamisel, et õpilastel ja koolipersonalil oleks mugavam täita korduvkasutatavaid joogipudeleid.