Levimas on petuskeem, kus Smartpost Itella nime kasutades üritatakse inimestelt võltslinkide kaudu raha välja petta. Linke saadetakse erinevate interneti müügikuulutuste peale kasutades nii eesti- kui ka välismaiseid telefoninumbreid.

Itella Estonia tegevjuht Meelike Paalberg kutsub inimesi üles tähelepanelikkusele, sest levimas on petuskeem, kus proovitakse inimeste delikaatsetele pangaandmetele ligi pääseda.

„Mitmed Eesti inimesed on meid teavitanud kelmusest, kus neile saadetakse interneti müügikuulutuse peale sõnum, mille sisuks on näiline huvi müüdava toote vastu. Tehingu kinnitamiseks saadetakse Itella Smartposti logo ning kirjadega link, mille kaudu juhitakse inimene võõrale veebilehele, kus palutakse raha saamiseks sisestada oma pangakaardi andmed. Smartpost Itella taoliseid linke kunagi ei edasta ning oma klientide finantsandmeid ei küsi. Sarnaste sõnumite saamisel tuleks koheselt pöörduda politsei poole,“ selgitas Paalberg.

Itella Estonia tegevjuht rõhutab, et teavituse saamisel tuleks esmalt vaadata, milliselt aadressilt või telefoninumbrilt teade saabub. „Smartpost Itella saadab oma klientidele teateid ainult Eesti suunakoodiga numbrilt SMSi vahendusel ning saatjana on alati kirjas Smartpost. Kui teade tuleb e-maili teel, siis tuleb kahtluse korral kindlasti jälgida, et domeeni lõpp oleks EE,“ selgitas Paalberg. Ta lisas, et eriti valvsaks peaksid muutma alternatiivsetest kommunikatsioonikanalitest, nagu näiteks WhatsApp tulevad sõnumid, sest Smartpost Itella saadab oma teavitusi ainult sõnumi ning e-maili teel.

Antud kelmuse ohvriks langemisel soovitab Paalberg teha tehingu osas pangale tagasinõude avalduse ning oma krediitkaart koheselt sulgeda. Kõik praegused juhtumid on antud üle Politsei- ja Piirivalveametile, kellega tehakse igakülgset koostööd kelmide tabamiseks.