Sel aastal ootamatult vara saabunud sügis sunnib ka autojuhte juba aegsasti rehvivahetuse peale mõtlema. Kuigi naastrehvide vahetamisega tuleb oodata 15. oktoobrini, võiks lamellrehvid juba praegu talviste vastu vahetada.

„Praegust ilmateadet vaadates on mitmel pool üle Eesti näha temperatuuride langemisi juba alla seitsme kraadi, mis tähendab, et rehvivahetuse hooaeg on alanud. Kui temperatuur langeb alla seitsme kraadi, muutuvad suverehvid jäigemaks ning see omakorda halvendab rehvide haakumist teekattega ja võib põhjustada liiklusõnnetusi,“ selgitas  ekspert Roland Sagar. Ta lisas, et juba praegu võib lamellrehvid vahetada talviste vastu, kuid naastrehvidega sõidukite puhul peab ootama 15. oktoobrini. 

Transpordiameti maismaasõidukite üksuse juhataja Jürgo Vahtra selgitas, et lamell- ja naastrehvi vahel valides tuleks mõelda, kus sõidukiga valdavalt liigeldakse. „Lamellrehv sobib paremini linnadesse ja põhimaanteedel kasutamiseks, kus tehakse tihedalt lumetõrjet, mistõttu teel kinni sõidetud lund ei esine. Lamellrehv on ka vaiksem, mistõttu on mugavam ja vähem väsitav. Naastrehvil on naastude tõttu parem pidamine jääl ja kinni sõidetud lumel, mistõttu maapiirkondades on tal eelised,“ kirjeldas Vahtra.

Ta lisas, et rehvivalikut tehes tasub hinnata nii rehvi pidamisomadusi kui ka maksumust. „Arvestada võiks sellega, et ohuolukorras on iga meeter pidurdusmaas oluline ja avariide ärahoidmiseks on igati õigustatud investeering headesse rehvidesse. Liiklusõnnetuse järgne auto remondikulu on üldjuhul alati suurem kui heade rehvide ja odavate rehvide hinnavahe.“

Sagari sõnul võiksid sõidukiomanikud, kes eelistavad lamellrehve,  juba aegsasti enda sõidukit talvisteks oludeks ette valmistada, et vältida esimese lumega saabuvaid meeletuid järjekordi.

 „Uute sõidukite puhul tasub rehvivahetus teha margiesinduses. Enamikel uutel autodel on rehvide sees andurid, mis annavad märku valest rehvirõhust. On ette tulnud mitmeid juhtumeid, kus klient on ajapuudusest teostanud rehvivahetuse kuskil nurgataguses garaažis või kaubanduskeskuse parklas, mille tulemusena on andur ära murtud või suvaliselt tagasi pandud. Sellisel juhul jäävad tavaliselt nii andurite remont kui ka sellega kaasnevad kulud kliendi enda õlule,“ nentis Sagar. 

Transpordiameti maismaasõidukite üksuse juhataja nentis, et rehvirõhk on rehvi kasutamisel oluline, sest sellest sõltub pidamine, juhitavus ja rehvide kulumise kiirus. „Liiga madala rehvirõhuga sõites võib rehve isegi kahjustada. Seetõttu tuleb rehvirõhku kontrollida ja hoida see ettenähtud piirides. 2014 ja uuematel autodel aitab rehvirõhkudel enamasti silma peal hoida rehvirõhu kontrollsüsteem.“

Sagar lisas, et peale rehvitööde vaatab esinduse mehaanik alati sõiduki täiendavalt üle ning annab vajadusel vastavaid soovitusi, mis ennetavad kallimat remonti või suuremaid keretöid. Aja kokkuhoiu mõttes on mõistlik ühendada auto korraline hooldus ja rehvivahetus.

Ekspert soovitab kõik rehvivahetused kindlasti hiljemalt oktoobri jooksul ära teostada, sest statistika räägib enda eest – kõige rohkem liiklusõnnetusi juhtub vahetult peale talverehvi hooaja algust, kui palju sõidetakse veel suverehvidega, kuid esimesed öökülmad on muutnud teed ja tänavad libedaks.