Oktoobris algab Toiduliidu tumeda šokolaadi teavituskampaania, mis tutvustab tumeda šokolaadi omadusi, toimeaineid, mõistlikku tarbimist ning soovituslikku paiknemist toidusedelis.

Toiduliidu juhi Sirje Potisepa sõnul on tumeda šokolaadi rikkalikust maitsest ja kasulikest toimeomadustest aja jooksul räägitud palju. Tarbijad on muutunud teadlikumas ning seda näitab ka tumeda šokolaadi tarbimise kasv. “Juuli lõpu seisuga on Eestis tumeda šokolaadi tarbimine võrreldes möödunud aastaga suurenenud 2,3%,” ütles Sirje Potisepp.

Tänavune tumeda šokolaadi jätkukampaania käsitleb lisaks maitse- ja toimeomadustele šokolaadi soovituslikku paiknemist igapäevases toidusedelis. “Kõrge kakaosisaldusega tumedas šokolaadis leidub mitmeid kasulikke ained, mis mõõduka tarbimise korral tõstavad tuju, ergutavad ajutegevust ning toetavad organismi vastupanuvõimet. Kombineerides tumedat šokolaadi teiste tervislike toiduainetega, kasvab kooslusest saadav kasutegur organismi jaoks veelgi,” lisas Sirje Potisepp.

Tallinna Tehnikaülikooli professor Raivo Vokki sõnul on tumeda šokolaadi olemasolu igapäevases tasakaalustatud toidusedelis täiesti õige arusaam. “Uuringute kohaselt on organismi toetavaks koguseks päevas 2,5 grammi kakaod või siis 10 grammi tumedat šokolaadi. Loomulikult ei tohi šokolaadi söömisega liialdada, kuna liigse suhkru- ja rasvasisalduse tõttu võib suure šokolaadikoguse (üle 80 g) päevane tarbimine põhitoitainete saamise tasakaalust välja viia,” ütles Raivo Vokk.

“Nautides mõistlikus koguses tumedat šokolaadi tassi samuti kõrge antioksüdantide sisalduse poolest tuntud rohelise teega, on sellel kooslusel tervistav toime. Tumeda šokolaadi ja peedi kooslus aitab aga organismil paremini köögiviljas olevat rauda omastada,” lisas TTÜ professor Raivo Vokk.

Teavituskampaania raames jagab Toiduliit läbi kodulehe ja sotsiaalmeedia infot tumeda šokolaadi ajaloo ja koostise kohta, pakub viiteid erinevatele uuringutele ning avaldab põnevaid fakte tumedast šokolaadist. Infot saab ka Toiduliidu koduleheküljelt. Facebooki lehel leiab kampaania nime järgi “Tükike tumedat teeb head”. Teavituskampaania ettevalmistusse on kaasatud Tallinna Tehnikaülikooli professor Raivo Vokk.