Barack Obama presidendiametisse asumist saatsid erakordselt suured ootused nii USAs kui ka kogu maailmas. Ent ajalooline polnud ainult Obama võit valimistel, vaid ka USA kodanikuühenduste osalemine valimiskampaanias, kirjutab sotsiaalne ettevõtja, DC Central Kitcheni juht ning V3 kampaania eestvedaja, 2007. aastal Tallinnaski esinenud ROBERT EGGER.

Kandidaatide harimine

See suhtumine muutus, kui kuud möödusid ja me pakkusime kandidaatidele väsimatu järjekindlusega infot, mis aitas selgitada nii rolli, mida ühendused seni USA ühiskonnas täidavad, aga veel olulisemana seda, mida meil tuleb täita nüüd, kui riik näeb kõvasti vaeva, et oma majanduslikku positsiooni taastada.

Valimiste ajaks mullu novembris ei olnud üksnes kandidaadid rikkamad hulga uute ideede võrra sotsiaalsest ettevõtlusest, kogukonnateenustest ja võimalustest, mida pakuks riigi teadlik poliitika ühenduste suunal. Veel olulisem, et esmakordselt olid kodanikuühendused üle riigi ühe idee taha koondunud. Kui meie liikumine kasvas ülemaaliseks, nimetasime selle V3 kampaaniaks, tähistamaks ühenduste sõnaõigust (voice), meie loodavat väärtust (value) ja meie jõudu valijatena (votes).

V3 kampaania viis idee kodanikuühendustest kui ühtsest jõust uuele tasemele. Meie eesmärk oli kindlustada, et ühenduste osalus poliitikas ei lõpeks novembriga, kui uus president valitud. Tahtsime saavutada seda, et samamoodi räägiksid ühendused kaasa kõikidel tulevastel valimistel USAs, et meie hääl oleks alati kuulda ning meie väärtus ühiskonnas teadvustatud. Ja kõige olulisem: tahtsime, et ühendused mõistaksid, et ühendades oma hääled valijatena, on meil võimalus mõjutada kõiki valimisi, peetagu neid siis linna, osariigi või üleriigilisel tasandil.

Lihtsalt mõelgem korraks – Ameerikas töötab kodanikuühendustes 14 miljonit inimest. Lisaks lööb üle 80 miljoni ameeriklase neis iga-aastaselt kaasa vabatahtlikena. V3 kampaania eesmärgiks on koondada need inimesed ja avada sellega uks täiesti uude kodanike osaluse ajastusse.

Ise aktiivsemaks

Kuid V3 ei ole piiratud üksnes Ameerikaga. Kas ei peaks ühendused samamoodi kaasa lööma igal pool, kus toimuvad vabad valimised? Õigemini, kas ükskõik milline poliitik, kes soovib saada meie hääli, ei peaks omama detailset plaani, kuidas ta kodanikuühendusi kaasab ja nendega koos töötab? On täiesti kindel, et vähemalt Ameerikas ei osutuks valituks ükski kandidaat, kellel puudub arusaam koostööst ärisektoriga ning sama peaks käima kolmanda sektori kohta.

2009. aastal läheb meie kampaania veel aktiivsemalt edasi. Aastal, mil on tulemas linnapea valimised Los Angeles’is, Atlantas ja New Yorgis, nagu ka kubernerivalimised sellistes võtmeosariikides nagu Virginia, jätkame tihedat koostööd ühendustega üle kogu Ameerika (nagu ka mujal maailmas), tagamaks, et nüüdsest on kodanikuühenduste hääl esindatud ja tunnustatud kõikidel valimistel.

Vaata ka www.v3campaign.org .