Viking Grace pälvis Baltic Sea Clean Maritime auhinna

Vilniuses läinud nädalal korraldatud Läänemere piirkonna strateegiat käsitleval aastafoorumil jagati välja esimesed Läänemere puhta merenduse auhinnad (BSCM, Baltic Sea Clean Maritime Awards). Viking Line'i lipulaev Viking Grace voitis esikoha tehnoloogia kategoorias.

Veeldatud maagaasi (LNG) kasutav Viking Grace pälvis esikoha kategoorias, mille ametlik nimetus on "Tehnoloogia, mootorid ja ülekandesüsteemid". Teise koha sai Trelleborgi sadam, kelle algatuse eesmärgiks on muuta kaasaegsed ro-ro alused kasutama kütusena metanooli. Kolmanda koha andis konkursi žürii Norra laevandusettevottele Color Line, laevade väljaheitegaaside puhastamist ja sadama elektrivarustuse kasutamist puudutava projekti eest.

Vilniuses jagati auhindu ka kahe teise kategooria parimatele nominentidele, kes olid esitanud oma projekte kas operatiivse juhtimise voi mereäärse infrastruktuuri arendamise teemadel. Esikoha viimases kategoorias sai Klaipeda sadama-amet nende territooriumile rajatava uue LNG-terminali eest. 

Auhinnad andis üle Euroopa Liidu merenduse suursaadik Saksamaal, riigi endine transpordiminister ning praegune Baltic Sea Forumi juhatuse esimees Kurt Boedwig. Viking Line'i poolt vottis auhinna vastu Viking Grace'i projektijuht Karl Grandberg.

Baltic Sea Clean Maritime auhindu jagatakse organisatsioonidele, mis arendavad keskkonnasobralikke lahendusi, eesmärgiga vähendada ja vältida veesoidukite ning sadamate väljaheidete sattumist Läänemerre. Auhindade väljapanija Baltic Sea Forum on mittetulunduslik eraoiguslik organisatsioon, mille loojaks on Soome ekspresident ja Nobeli rahupreemia laureaat Martti Ahtisaari.

Viking Grace on esimene veeldatud maagaasi kasutav suur parvlaev Läänemerel ja kogu maailmas. Tänu LNG-kütusele on Viking Grace'i lämmastikuheitmed 85% ja kasvuhoonegaasid 15% väiksemad kui teistes tänapäevastes laevades ning väävliheitmed on peaaegu nullis.