Rail Baltic Estonia sõlmis täna Rail Baltica Eesti osa rahaliselt kõige mahukama lepingu. Ühispakkumusega hanke võitnud OÜ Verston ja OÜ Järelpinge Inseneribüroo rajavad 17,2 km pikkuse Rail Baltica põhitrassilõigu Rapla maakonnas, Rapla ja Kehtna vallas. Lepingu maksumuseks on ligikaudu 87,8 miljoni eurot.

„Kasutades üht muistset ütlust, siis Rail Baltica hankeid ja ehituslepinguid tuleb praegu nagu Vändrast saelaudu ning igaüks võib märgata, et uue raudteega seonduv ehitustegevus kogub füüsilises keskkonnas üha enam hoogu. Piltlikult öeldes oleme jõudnud täna sõlmitud lepinguga veerandini raudtee Eesti osa põhitrassist, ühtlasi on tegu ka seni kõige pikema lõiguga, mille osas oleme lepinguni jõudnud,“ lausus Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets, lubades, et juba lähiajal jõutakse järgmiste lepingute sõlmimiseni.

Verstoni juhatuse esimehe Veiko Veskimäe sõnul on Rail Baltica täna Eesti jaoks üks tähtsamaid projekte: lisaks vajalikule uuele ühendusele Euroopa suunal toob see maksude kaudu riiki tagasi märkimisväärse osa investeeringutest ja elavdab meie majandust.

“Taristuehituse sektorile on suurprojekt oluline ka seetõttu, et pakub meie inseneridele keerulisel ajal tööalaselt täiesti uusi võimalusi ja väljakutseid. See omakorda aitab valdkonnal areneda. Rail Baltica õnnestumine annab kindlasti hoogu ka teiste Eesti arenguks oluliste projektide elluviimiseks. Iga inimeste ja keskkonna vajadusi arvestav ja hästi läbimõeldud taristuprojekt on tulevikku suunatud investeering, mis loob kindlama aluse Eesti konkurentsivõimele ja kestlikule arengule,” lisas Veskimäe. 

Rail Baltica Raplamaa põhitrassi IV etapi ehitustöödes lõigul Alu – Kärpla, annab mastaapseima mahu raudtee muldkeha ehitus. Koos raudtee alusehitusega rajatakse viis suuremat ristumist, milleks on Vigala jõe raudteesild, Kuusiku ökodukt, Rõue jõe raudteesild, Raela ökodukt ning Aasu viadukt.

Lepingu raames ehitatakse valmis ka RB Rapla raudteejaama alused koos platvormidega.

17,2 kilomeetri pikkust objekti iseloomustab suur mullatööde maht (ca 2 miljonit m³), raudteekehandisse paigutatakse 78 betoontruupi, mille kogupikkus on pea kaks kilomeetrit, lisaks paigaldatakse ka ligikaudu 2,7 km müratõkkeseinu. 

Antud põhitrassi lõigul on varasemalt rajatud juba Põlma viadukt ning praegu ehitatakse Parila viadukti, Parila silda ja Juula viadukti.

Ehituslepingu kestuseks on 48 kuud ehk põhitrassi lõik peab valmis saama 2028. aasta septembris. Ehitustööde lepinguline maksumus on 87,8 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks.

Vast sõlmitud lepinguga on Rail Baltica Eesti osa põhitrassist lepinguga kaetud või juba ehituses 55 kilomeetrit. Tänavu on Rail Baltica põhitrassi ehitamiseks sõlmitud kuus lepingut, mille rahaline maht ulatub kokku 320 miljoni euroni.

Ehituslepingut finantseeritakse Euroopa ühendamise rahastust (CEF) ja Eesti riigi eelarvest.