Tartus toimub liikluskultuuri edendamise kampaania „Märka ennast liikluses!“, mis toob tähelepanu ohutule ja hoolivale liikluskultuurile ning kutsub üles märkama enda käitumist liikluses.
- Transport ja linnaplaneerimine
- 18. aprill 2025
- Foto: Peeter Paaver
Tänavaruum ja sealne liiklus on olulisteks osadeks meeldiva elukeskkonna loomisel. Tänav on aga pidevas muutumises. Autode arv on viimastel aastakümnetel järsult kasvanud ja samal ajal on lisandunud täiesti uued liiklusvahendid nagu elektrilised tõukerattad, mis muudavad nii tänavaruumi kui liikumisharjumusi. Selleks, et muutuva keskkonnaga paremini kohaneda tuletab alanud kampaania meelde olulisi liiklusseadusi ja ka kirjutamata tavasid ehk headusi, mille järgmine teeb liiklemise lihtsamaks ja meeldivamaks kõikidele osapooltele.
Tartu abilinnapea Raimond Tamm ütles, et ohutu liiklemine on üks olulisi elukeskkonna kvaliteedi näitajaid, mida linn pidevalt parandada soovib.
„Viimastel aastatel on Tartus kasvanud jalgratturite ja tõukeratturite arv, mis on väga tervitatav trend, kuid toob kaasa ka uued väljakutsed. Me peame looma linna, kus liiklejatel on hea ja turvaline olla nii sadulas, tõukerattal, jalgsi, bussis kui autoroolis. Selle saavutamiseks on lisaks taristu kaasajastamisele vaja vastastikust mõistmist ning reeglitest kinnipidamist ka liiklejate poolt,” sõnas Tamm.
Liikluskultuuri kujundamises mängivad kõige suuremat rolli liiklejad ise. Muutusteni jõudmiseks tuleb aga kõigepealt õppida end ja oma käitumist märkama. Kas olen jalgrattaga ikka rattarajal, mitte kõnniteel? Kas parkisin renditõuksi nii, et see ei segaks teisi? Kas olen jalakäijana kursis end ümbritsevaga või ainult Instagrami sisuga? Kas saaksin autos olles parempoolse rea jätta bussile ja arvestada rohkem tee serval liikuva ratturiga? Need on väikesed märkamised, mis viivad suurte muutusteni. Liiklusheaduse kampaania tuletabki lihtsate soovituste ja meeldetuletavate sõnumite abil meelde, kuidas liikluses viibimist muuta meeldivamaks nii enda kui teiste jaoks.
„Eelmise aasta kampaania tulemused näitasid, et teadlikkust tõstvatel algatustel on reaalne mõju ning tartlased on valmis parema liikluskultuuri nimel pingutama. Tänavuse kampaaniaga kutsume kõiki liiklejaid veelgi enam enda käitumist märkama ja teiste liiklejatega arvestama, et luua turvalisem ja sõbralikum liikluskultuur,“ sõnas Tartu linna turundusjuht Marleen Otsus.
Liikluskultuuri kampaania algab 2. aprillil. Selleks, et sotsiaalse mõjuga kampaaniate positiivsed muutused peegelduksid igapäevases liiklemises, viiakse kampaaniat läbi ka järgmisel aastal. Igal inimesel on võimalik ise igapäevaselt liiklusheadust kasutada ja seda edasi arendada.
Rohkem infot leiab www.tartu.ee/liiklusheadus.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta