Selleks, et tarbijad saaksid oma igapäevaseid oste sooritada turvaliselt vajavad nad õiguskindlust.

15.märts on rahvusvaheline tarbija õiguste päev. Meenutagem sel puhul, et Eestis on tarbija õigused ja tarbijakaitse põhialused sätestatud 1994. aastal jõustunud Tarbijakaitseseaduses, mille kohaselt on tarbijal õigus:

  • nõuda ja saada kaupa või teenust, mis vastab nõuetele ja on ohutu tarbija elule tervisele ja varale ja mille omamine ja kasutamine ei ole keelatud;
  • saada pakutavate kaupade ja teenuste kohta vajalikku ja tõest teavet teadliku valiku tegemiseks;
  • saada tarbijaõiguste ja tarbimisalast teavet;
  • saada nõu ja abi kui õigusi on rikutud;
  • nõuda tekitatud varalise ja mittevaralise kahju hüvitamist;
  • taotleda oma huvide arvestamist ning olla ühingute ja liitude kaudu esindatud tarbijapoliitikat kujundavate otsuste tegemisel.

Tarbija õigused ei tunnista riigipiire ja need kehtivad kõikjal Euroopa Liidus.

Teadlik tarbija tunneb oma õigusi ja teab, et õigustele eelnevad kohustused.

Eesti Tarbijakaitse Liidu katuse alla kuuluvad seitse aktiivset tarbijakaitse ühingut Eesti erinevatest regioonidest, kes igapäevaselt kasutavad tarbijatena oma õigust kaasa rääkida  neid puudutavates küsimustes aitamaks kaasa turvalisema tarbimiskeskkonna loomisele ja samas nõustades ja abistades oma regiooni tarbijaid aidates ka neil langetada õigeid otsuseid.