Maailma üks suurimaid mittetulunduslikke teadus- ja haridusorganisatsioone National Geographic Society annab teada, et ühingu ametlik ajakiri National Geographic hakkab oktoobrist ilmuma eesti keeles. Ajakirja esimene eestikeelne number jõuab müügile septembri lõpus, tuues Eesti lugejateni juba üle 100 aasta rahvusvahelise kvaliteetajakirjanduse etaloniks peetava väljaande originaalsisu koos fotograafia tippsaavutustega.

Eestikeelne väljaanne laiendab veelgi National Geographic Society rahvusvahelist haaret – eesti keel on 33. kohalik keel, milles ajakirja lisaks inglise keelele välja antakse. Eesti ajakirja kirjastatakse National Geographic Society litsentsi alusel ning see hakkab sisult lähtuma ingliskeelsest originaalist ja ilmuma ühingu täpsete reeglite järgi: samas formaadis ning samasuguses kollases raamis esikaanega, mille järgi legendaarset väljaannet kõikjal üle maailma tuntakse. Ajakirja hakkab Eestis välja andma Leedu juhtiva raamatukirjastuse Alma Littera tütarfirma AlmaliEst.

National Geographic Society juhatuse esimees ja peadirektor John Fahey tervitas Eesti jõudmist ajakirja National Geographic välja andvate riikide sekka. „National Geographic avab inimestele oma ainulaadsete fotode ja lugudega põneva akna maailma nende emakeeles, avardades sellega seltsi üldeesmärki inspireerida ja harida," ütles Fahey.

National Geographic Eesti peatoimetaja Erkki Peetsalu ütles, et eestikeelse ajakirja ilmuma hakkamist võib pidada mitmes mõttes märgilise tähendusega sündmuseks. „National Geographic on kvaliteetse loodus- ja teadusajakirjanduse valdkonnas saavutanud omalaadse ikooni staatuse. Rohkem kui sajandi jooksul on National Geographic käsitlenud teemasid, mis on olulisel määral puudutanud kogu maailma ajalugu ning arusaamist meie maailma toimimisest. Ajakirja tulek Eestisse näitab, et kohalik meediamaastik on jõudmas uue küpsuseni,“ lausus Peetsalu.

Peetsalu on tegutsenud siinsel meedia- ja kommunikatsioonimaastikul 20 aastat. Ta on lõpetanud Tartu Ülikooli ajakirjanduse erialal. Viimastel aastatel on ta muuhulgas panustanud nii keskkonnateadlikkust kui kodanikuühiskonna arengut edendavatesse algatustesse.

Leedu suurim raamatukirjastus Alma Littera kirjastab ilu-, aime- ja teabekirjandust ning õpikuid, 2009. aastast ka ajakirja National Geographic leedukeelset väljaannet. 2010. aastal tõi Alma Littera turule National Geographicu lasteajakirja.

National Geographic Society asepresident Terry Adamson lisas, et Alma Littera on olnud ajakirja National Geographic edukas koostööpartner aastast 2009 ja National Geographicu lasteajakirja hea partner aastast 2010. „Oleme põnevil, laiendades seda koostööd nüüd ka Eestisse, et suurendada oma kohalolu Põhja-Euroopas,“ lausus ta.

Ajakiri National Geographic, mis ilmus esmakordselt 1888. aastal inglise keeles, avaldab uurimuslikke artikleid kultuuri, looduse, teaduse ja tehnoloogia teemadel. Ajakirjal on 60 miljonit lugejat üle maailma. Ingliskeelsele väljaandele on siiani lisandunud 32 keelt, milles National Geographic ilmub – teiste seas jaapani, hispaania (eraldi Hispaania ja Ladina-Ameerika jaoks), itaalia, heebrea, kreeka, prantsuse, saksa, poola, korea, portugali (eraldi Portugali ja Brasiilia jaoks), taani, rootsi, norra, hollandi, hiina (nii traditsiooniline kui ka lihtsustatud hiina keel), soome, türgi, tai, tšehhi, ungari, rumeenia, vene, horvaatia, malai, bulgaaria, sloveenia, serbia, leedu ja araabia keel. Eesti keel on 33. kohalik keel, milles ajakiri ilmuma hakkab.


1990. aastal asutatud Alma Littera on kujunenud Leedu juhtivaks raamatukirjastuseks. Alma Littera on turuliider nii täiskasvanutele kui lastele suunatud ilukirjanduse valdkonnas ning suuruselt teine hariduslike trükiste väljaandja. Ettevõtte eesmärgiks on tuua lugejateni maailma parimate autorite looming ja kõige populaarsemad teosed nii suurtele kui väikestele, seetõttu moodustab tõlkekirjandus suure osa kirjastuse nimistust. Alma Littera on tuntud oma kõrge kvaliteedi poolest, seda nii raamatute sisu kui vormi osas. Alma Littera kuulub Balti riikide suurimasse raamatute kirjastuse ja müügi gruppi. 2002. aastal loodud Alma Littera gruppi kuuluvad veel Sviesa Publishers, raamatukaupluste kett Pegasas ja The Book Club.


Natural geographicNational Geographic Society on maailma üks suurimaid mittetulunduslikke teadus- ja haridusorganisatsioone. 1888. aastal „geograafiateadmiste suurendamiseks ja levitamiseks“ asutatud ühingu tegevuse eesmärgiks on innustada inimesi hoolima oma koduplaneedist. National Geographic peegeldab maailma läbi oma ajakirjade, telesaadete ja filmide ning muusika ja raadio kaudu, samuti raamatute, DVD-de, kaartide, näituste, erinevate ürituste, koolide kirjastamisprojektide, interaktiivse meedia ja muude toodete vahendusel. National Geographicul, ühingu ametlikul ajakirjal, on üle 60 miljoni igakuise lugeja. National Geographicu telekanal jõuab 380 miljoni majapidamiseni 34 keeles ja 168 riigis. National Geographicu digimeedial on rohkem kui 15 miljonit külastaja kuus. National Geographic on rahastanud üle 9600 teadusliku uurimis- ja keskkonnaprojekti ning ekspeditsiooni, samuti toetab geograafilise kirjaoskuse edendamiseks mõeldud õppeprogrammi.