Mullusest uute sõidukite müügistatistikast Euroopa suurimal autoturul Saksamaal selgub, et autotootjate seas on tõusnud säästva arengu liidriks kütusekulu ja CO2 heitmete vähendamisel BMW Grupp.
- Majandus
- www.bioneer.ee
- 19. märts 2009
- https://pixabay.com/photos/co2-carbon-dioxide-carbon-oxygen-3139225/
2008. aasta müügitulemuste järgi vähendas BMW Grupp oma uute müüdud sõidukite (BMW ja MINI) CO2 heitmete määra võrreldes 2006. aastaga 16,3%. Vastavas edetabelis järgnesid Audi ja Daimler, seejuures vähendas Audi uute müüdud sõidukite CO2 heitmeid 7,2% ning Daimler (Mercedes ja Smart) vaid 2,9%. Sarnased proportsioonid joonistuvad välja ka Ühendkuningriigi ja teiste riikide mulluste müügitulemuste põhjal.
Kõik autotootjad on panustamas üha enam innovatsiooni, et saavutada sõidukite suurem keskkonnasõbralikkus. Samas edestavad mõned tootjad tänu jõulisele arendustööle teisi tänaseks märgatavalt. Üks huvitavaid tähelepanekuid puudutab just uute mudelite kütusekulu ja CO2 heitmete vähendamist. Nii on kvaliteetsõidukite segmenti kuuluv BMW suutnud keskkonnasäästlikkuses selja taha jätta isegi hübriide ja ökonoomseid väikeautosid valmistavad massiautode tootjaid.
Tehnoloogilised eelised
Sõidukite premium-klassis ületavad BMW ja MINI uute sõidukite keskmise kütusekulu ja madala heitmete määra poolest oma põhikonkurente mäekõrguselt. BMW Grupp on saavutanud vastavad tulemused efektiivse dünaamika kontseptsiooni EfficientDynamics juurutamisega.
Inseneride välja töötatud EfficientDynamics annab autole suurema võimsuse väiksema kütusekulu ja väiksema heitmete määraga. Selle saavutamiseks rakendatakse uusi tehnoloogilisi lahendusi: uudsed mootorid, pidurdusjõu regenereerimine, optimeeritud aerodünaamika, automaatne start/stop funktsioon, vähendatud veeretakistusega rehvid jpm.
Kõik BMW mudelikategooriad kasutavad EfficientDynamics kontseptsiooni eeliseid vastavalt oma klassi tehnoloogilistele eripäradele. BMW valikus on täna 20 mudelit, mille heitmete määr ei ületa 140 g/km ja kogu BMW mudelivaliku keskmine CO2 emissioon on vaid 160 g/km.
Mõtlemapanev fakt on seegi, et BMW Grupi sõiduautode keskmine kütusekulu on Saksamaa uute autode müügistatistika põhjal vähemalt ühe liitri võrra madalam kui Audil, Lexusel ja Mercedesel. Nende näitajatega edestasid baieralsed Euroopa Autotootjate Assotsiatsiooni (ACEA) soovituslikku nõuet kogu tööstusharule vähendada perioodil 1995-2008 toodetavate autode keskmist kütusekulu 25% võrra.
Keskmised CO2 näitajad
premium-klassi autotootjate lõikes 2008*
BMW Grupp | Audi | Daimler | Lexus | Jaguar | Porsche | |
CO2/km | 158 g | 176 g | 181 g | 207 g | 226 g | 284 g |
vähenemine võrreldes 2006. aastaga | −16,3% | −7,2% | −2,9% | −2,0% | −1,5% | −1,9% |
* näitajad põhinevad 2008. aastal Saksamaal müüdud uute sõiduautode statistikal
Allikas: BMW
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta