Mootorikütuste jaemüügifirma Circle K avas 28. veebruaril kolm uut ülikiiret elektriautode laadijat Mäos, Pärnus ja Tartus. Enne suve on plaanis avada veel kaks ülikiiret laadijat Irus ja Tallinnas Sikupillis.
- Transport ja linnaplaneerimine
- 2. märts 2023
- Foto: Audi elektrimolekule tankimas / Andres Raudjalg
„Tänaseks on selge, et elektritransport on lähituleviku transport nii Eestis kui kogu Euroopas. Euroopa Liidu kliimaeesmärk lõpetada 2035. aastal uute bensiini- ja diiselmootoriga autode müük annab kindla sihi, et elektriautode arv tänavapildis üha suureneb,“ ütles Baltikumi e-mobiilsuse valdkonnajuht Teedo Melts. Circle K panustab lähiaastatel veelgi rohkem elektriautode kiirlaadijate võrgustiku arendamisesse, et üleminek oleks nii Eesti kui naaberriikide jaoks võimalikult sujuv.
Mäos, Pärnus Riia mnt-l ja Tartus Lõunakeskuse juures asuvatesse teenindusjaamadesse paigaldati 300kW kiirlaadijad.
„Ülikiired laadijad võimaldavad vaid viie minutiga tagada elektrisõidukile ligi 100 kilomeetri jagu energiavaru,“ sõnas Melts. Ta lisas, et need ajad, mil elektriauto laadimiseks pidi varuma eraldi aega, on möödumas ning Circle K paigaldabki täna vaid ülikiirlaadijaid, kus „lisajõu tankimiseks“ piisab ka vaid minutitest. „Meie eesmärk on, et elektri laadimine oleks klientide jaoks sama lihtne ja mugav nagu mootoribensiini või diislikütuse tankimine,“ rääkis e-mobiilsuse valdkonnajuht.
Kiirlaadijates saab elektri eest tasuda Circle K äpiga. „Äpis saab klient registreerida oma maksekaardi andmed ning edaspidi laadimiseks vaid sellest piisabki,“ selgitas Melts. Ta sõnas, et õige pea on lisandumas ka nn One Time Payment ehk ühekorde maksmine, mis tähendab, et laadimise eest saab maksta ilma kasutajakonto loomiseta.
Melts rääkis, et enne suve on laadijate võrgustikku lisandumas veel kaks kiirlaadijat – Iru ja Tallinnas Sikupillis asuvasse teenindusjaama. Aasta jooksul lisandub aga kindlasti veelgi uusi laadimispunkte.
„Lähtume laadijate rajamisel sellest, et esmajärjekorras oleks laadijad olemas põhitrassidel. Seejärel rajame laadimispunktid tihedama asustusega piirkondadesse ning enimkasutatavate teede sõlmpunktidesse,“ selgitas Melts. Tema sõnul kasutatakse praegu laadijaid rohkem suuremates linnades – Tallinnas, Tartus ja Pärnus, kuid ka Mäol asuv laadimispunkt on testimisperioodil osutunud väga populaarseks.
Circle K-l on üle Eesti kokku 79 teenindusjaama ning üheksas teenindusjaamas ka elektriautode laadijad: uued ülikiired laadijad Mäos, Pärnus Riia mnt-l ja Tartus Lõunakeskuse juures, Enefit Volt-ga koostöös 4 kiirlaadijat Tallinnas Laagris, Õismäel, Järvel ja Katusepapil, IONITY ülikiired laadijad Häädemeestel ja Märjamaal.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta