Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi hinnangul on kasutamata saastekvootide müügitehing, mille tulemusel rajatakse Eestisse elektriautode laadimise võrk, uuenduslik ja julge samm, teatas Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium.

  • Majandus
  • 3. märts 2011
  • https://pixabay.com/photos/electric-charge-road-sign-sign-2301604/

„See on innovaatiline ja tulevikku suunatud projekt,“ kommenteeris Parts. „Tulevik näitab, kas ja millal elektriautod massikasutusse jõuavad, aga igal juhul aitab see projekt meil hüppeliselt suurendada elektriautode arvu Eestis ning energiat säästa. Hea algus on pool võitu.“

Ettevalmistused elektriautode kasutusele võtmist soodustava poliitika väljatöötamiseks on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumis käinud juba 2009. aasta teisest poolest. Aja jooksul on analüüsitud teiste riikide poliitikakujundust ning seiratud tehnoloogia arengut ja elektriautode turule jõudmist.

2010. aastal Euroopa Liidus vastu võetud energiasäästliku transpordi arendamise kavaga võeti selge suund elektri- ja elektri-hübriidajamite propageerimisele. Eesti on võtnud kohustuse saavutada 10% taastuvenergia osakaal transpordisektoris aastaks 2020. EAS on klastriprogrammi kaudu toetanud ka elektromobiilsusest huvitatud ettevõtjaid koondavat klastrit, kelle liikmed osalesid koolitusreisil Põhjamaadesse.

10 miljoni kasutamata saastekvoodi ehk AUU müügist Jaapani konglomeraadile Mitsubishi Corporation saab Eesti pool tuhat elektriautot. Ülejäänud summa eest rajatakse kogu riiki kattev kiirlaadijate võrgustik ja käivitatakse eraisikutele mõeldud toetusskeem elektriautode ostmiseks, otsustas täna valitsus.