Eile õhtul toimus Startup Day raames Eestis ainulaadne pitchimisvõistlus, kus osalejad pidid investorite poolehoiu võitma jääaugus. Võistlema pääsenud seitsme iduettevõtte hulgast väljus võitjana Futuclass, kes sai auhinnarahaks 1000 eurot ning otsepääsu Ajujahi TOP 40 hulka.
- Majandus
- 17. märts 2023
- Foto: sTARTUpDay jääaugututvustus / Kiur Kaasik
Ürituse moderaatori Erik Ehasoo sõnutsi pärineb ekstreemse olemusega jääaugu pitchimise algidee põhjanaabritelt, kus korraldati üritust nimega „Polar bear pitching“. Viimastel aastatel üritust enam Soomes aga korraldatud pole.
Iduettevõtjate jaoks tähendab see ühest küljest oma sõnumi perfektsuseni lihvimist, sest jääaugus ei ole aega üleliigseteks sõnadeks. Teisalt aitab see treenida nii keha kui ka meelt tulema toime keerulistes oludes, millega iduettevõtjad paratamatult kokku puutuvad.
Võistluse jaoks oli üritusele kohale toodud kaks kümblustünni, millest üks oli iduettevõtjate jaoks täidetud 150 kilogrammi jää ning külma veega ning teises tünnis said žüriilikemad etendust nautida kuumas vees.
„Kuuma veega täidetud kümblustünn sümboliseerib kuumenevat investorkliimat ehk investorid kaaluvad rahapaigutamist senisest hoolikamalt. Jääga täidetud tünn aga seda, et iduettevõtetel on tänases majanduskeskkonnas muutunud raha kaasamine keerulisemaks,“ sõnas Ehasoo.
Investorite tünni kuulusid Kristel Kruustük (Testlio), Reima Linnanvirta (Trinid VC), Raimond Tamm (Tartu linn), Harri Tallinn (Ajujaht) ning Kristina Lillo (SEB).
Esimese koha saavutas Futuclass, kes on loonud haridusliku õppemängu keemia ja füüsika õppimiseks 7-9. klassi õpilastele. Iduettevõtete hindaja, Ajujahi programmijuht Harri Tallinn rääkis, et võistlejate puhul vaadati esmalt, kas neil on potentsiaali osaleda Ajujahi kiirendiprogrammis ehk kas ettevõttel on ette näidata toode või teenus ning ka esimesed testkasutajad ning kuidas Ajujaht saab aidata tiimidel kiiremini kasvada. „See, et Futuclass on juba esmase toote näol suutnud saada 10% Eesti koolidest oma klientideks on päris muljetavaldav. Lisaks tegi võitja väga tugeva pitchi ning ootame huviga, kui kaugele ettevõte Ajujahis jõuab,“ sõnas Tallinn ning lisas, et üllatusena suutsid kõik võistlejad püsida jäävannis üle minuti. Kõige kauem suutis jäistes tingimustes vastu pidada Soome iduettevõte Treebuddy, kes püsis vees lausa 3,5 minutit.
Kõik soovijad saavad Ajujahi käesoleva aasta programmi kandideerida veel järgmise nädala lõpuni Ajujahi kodulehel.
Ajujahi kiirendiprogramm sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus. Programmi partner on SEB ning suurtoetajad Elisa ja Microsoft Eesti arenduskeskus. Lisaks toetavad programmi Advokaadibüroo TRINITI, Tallinn, Tartu ja Pärnu. Ajujahti viivad ellu CIVITTA, Optimist ja ERR.
Läbi aastate on Ajujahile kandideerinud üle 5500 äriidee ning kiirendist on tuule tiibadesse saanud mitmed kohalikud ja rahvusvahelised edulood. Tuntumate vilistlaste hulka kuuluvad näiteks Bolt, Bikeep, Click & Grow, GoWorkaBit, FoodDocs, Timbeter jpt.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta