Sihtasutus KredEx kuulutas elektromobiilsuse programmi (ELMO) raames välja riigihanke, millega otsitakse operaatorfirmat Tallinna ja Tartu piirkonnas kokku 30 elektriautoga lühirendi korraldamiseks. Uudne renditeenus pakub huvilistele võimalust kogeda elektriautoga sõitmist ning sooritada lühemaid sõite isiklikku autot omamata.
Sihtasutus KredEx kuulutas elektromobiilsuse programmi (ELMO) raames välja riigihanke, millega otsitakse operaatorfirmat Tallinna ja Tartu piirkonnas kokku 30 elektriautoga lühirendi korraldamiseks. Uudne renditeenus pakub huvilistele võimalust kogeda elektriautoga sõitmist ning sooritada lühemaid sõite isiklikku autot omamata.
- Majandus
- 5. juuli 2012
- https://pixabay.com/photos/electric-charge-road-sign-sign-2301604/
ELMO programmi juhi Jarmo Tuisu sõnul on inimeste huvi elektriautode vastu pidevalt kasvamas, kuid uue tehnoloogiaga käib alati kaasas ka omajagu umbusku.
“Kuna elektriauto soetamine on paljude jaoks seotud suurte riskidega, soovime anda inimestele lihtsa ja mugava võimaluse omal käel järele proovida mida elektriautoga sõitmine ning selle laadimine tegelikult tähendab,” lausus Jarmo Tuisk.
Lühirent (inglise keeles car sharing) on sõidukite rendimudel, kus inimesed rendivad auto minuti- või tunnipõhiselt. Teenuse kasutajal tekib võimalus vaba sõiduki olemasolul mobiiliga avada selle uks ja ilma võtmeta käivitada mootor, tasumine toimub vastavalt auto kasutamise ajale. ELMO lühirendi täpsemad tingimused ja hinnapaketid selguvad aasta lõpuks. Plaani järgi peaks elektriautode renditeenus käivituma järgmise aasta alguses.
Riigihanke tingimuste kohaselt peab operaatorfirma pakkuma Tallinna ja Tartu lähipiirkonnas renditeenust vähemalt kolmel järgneval aastal, lepingu maksimaalne pikkus on 2017. aasta lõpuni. KredEx hangib elektriautod ise ning annab need kasutada operaatorfimale, kes tagab sõidukite hoolduse, kindlustuse ning ühtlase kättesaadavuse kogu teenuse osutamise piirkonnas.
Teenusepakkuja peab varustama sõidukid süsteemiga, mis võimaldab neid mobiilse andmesidevõrgu vahendusel avada ja sulgeda ning signalisatsiooni alla panna. Samuti peab olema tagatud võrgupõhine akuinformatsiooni jälgimine ja auto positsioneerimine igal ajahetkel.
Pakkujal peab olema kolmeaastane kogemus mootorsõidukitepargi haldamisel, autode hoolduses ja remondis ning sõiduautode renditeenuse osutamisel lõpptarbijatele.
2011. aastal alustatud ELMO programmi peamine fookus on elektriautode kui uudse tehnoloogia katsetusprojekt, millest saab õppida nii Eesti riik, lepingupartner Mitsubishi Corporation kui ka muu maailm. CO2 müügist saadud vahendite eest said riigiasutused endale 507 elektriautot, rajatakse üle-eestiline kiirlaadijate võrk ning makstakse kuni 18 000 eurot ostutoetust keskkonnasõbraliku elektrisõiduki soetamiseks. Samuti on plaanis ulatuslikult uurida elektrisõidukite kasutuskogemust.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta