Hiljuti külastas Virtsu tuuleparki Hanila vallas ja Tuuleenergia Assotsiatsiooni Tallinnas purjelaev Maike, mis liigub täielikult taastuvenergia abil ning on kevadest saati Balti mere ringreisil, mida meeskond ise kutsub energiapöörde tuuriks. Energiapöörde all peetakse siin silmas üleminekut fossiilsetelt kütustelt taastuvale energiale, mis ei sünni Berliinis ega Brüsselis, vaid eeskätt inimeste peades.
Hiljuti külastas Virtsu tuuleparki Hanila vallas ja Tuuleenergia Assotsiatsiooni Tallinnas purjelaev Maike, mis liigub täielikult taastuvenergia abil ning on kevadest saati Balti mere ringreisil, mida meeskond ise kutsub energiapöörde tuuriks. Energiapöörde all peetakse siin silmas üleminekut fossiilsetelt kütustelt taastuvale energiale, mis ei sünni Berliinis ega Brüsselis, vaid eeskätt inimeste peades.
- Majandus
- Tuuleenergia.ee
- 29. juuni 2011
Purjetajad Insa Preiss ja Frauke Wiese jutustasid, kuidas nad eelmisel talvel vana diiselmootori laevast välja viskasid ning asendasid selle elektrimootoriga, mille energia toodavad elektrituulik, kaks päikesepaneeli ja hüdrogeneraator, mis töötab purjedega sõitmise ajal. Frauke sõnul töötab see kombinatsioon hästi, sest näiteks kui seistakse sadamas ning purjed ja hüdrogeneraator puhkavad, siis väiketuulik ja päikesepatareid salvestavad samal ajal energiat laeva põranda alla peidetud akudesse.
Purjetajate jaoks on see esimene pikem purjereis, kus täielikult loodetakse taastuvenergiale ning seni pole see alt vedanud. Lisaks elektrimootori täitmisele hoitakse taastuvenergiaga töös ka tuled ja reisil vajaminevad elektroonilised seadmed.
Oma reisil külastab Maike meeskond üheksat Läänemere riiki ning veel rohkem sadamaid ja levitab oma kogemust taastuvenergia kasutamisel ning energia säästmisel. Eestis külastasid ettevõtlikud naised Kihnut, Manijat, Pärnut, Virtsut ning suundusid Tallinnast Soome poole.
Oleme õppinud palju rohkem tuulega koostööd tegema
Insa ja Frauke selgitasid purjeka peal tuule kasutamise võimalusi ning kuidas kiiresti käivituva tagavara mootori puhul julgevad nad rohkem tuulele loota. “Varemalt sadama lähedusse jõudes lülitasime randumiseks purjeka juhtimise diiselmootori peale ja enamik purjetajad teeb nii ning lausa liialdab sellega. Sadamasse sisenedes ei jõua diiselmootorit nii kiiresti käivitada kui vaja võib minna ja seepärast peab see kogu aeg töötama,” selgitas Frauke. Teadmine, et elektrimootor läheb vajadusel kohe käima annab manööverdajale aga julguse rohkem oma purjetamise peale loota. Varustuskindluse laiemas võtmes töötavad asjad muide sama moodi.
Vaata ka
- Jälgi tuuleenergia uudiseid
- Jälgi tuuleenergia uudiseid Facebookis
- Jälgi tuuleenergia uudiseid Twitteris
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta