Jaapani restoranikett Tokumaru on Eesti esimene söögikoht, mis müüb oma suppe pakendiprügi vähendamiseks nüüd kaasa ainult korduvkasutatavates Ringo Eco toidupakendites.
- Tarbimine ja tervis
- 11. jaanuar 2022
- Foto: Ringo korduvkasutatavad toidukarbid täidetud Tokumaru toiduga / Tokumaru
Detsembris Ringo pakendiringlussüsteemiga liitunud Tokumaru tegevjuht Daigo Takagi lausus, et restoranikett on juba mõnda aega otsinud alternatiivi ühekordsetele pakenditele.
„Meie jaapanipärased ramenid on saanud klientide lemmikuks ja neid tellitakse väga palju ka koju või kontorisse kaasa. Et vähendada kaasa müüdava toiduga tekkivat pakendiprügi, otsustasime jaanuaris alanud testperioodil müüa oma suppe kaasa ainult Ringo korduspakendis. Kui restorani kliendid selle hästi vastu võtavad, saame tulevikus kaaluda täielikku üleminekut korduskasutatavatele pakenditele,“ selgitas Takagi.
Ringo Eco laiendab järjest korduvkasutatavas pakendis toitu kaasa müüvate söögikohtade, kaubanduskeskuste ja toidutootjate võrgustikku ning üle-Eestilist pakendite korje- ja pesusüteemi.
Ringo pakendeid saab tagastada avalikes tagastuspunktides ja isikliku tagastuskasti saab endale tellida iga kontorihoone, ettevõte, ühistu või eramaja. Korduspakendite süsteem jõuab järk-järgult jaekettidesse, tanklatesse, restoranidesse, kontoritesse ja kodudesse üle Eesti. Pole oluline, kust toit osteti – pakendeid saab ühtse Ringo tagastussüsteemi alusel tagastada kõikidesse tagastuskastidesse üle Eesti. Toidu tellija tasub ühe pakendi eest pandi 50 senti kuni 1 euro ja saab selle kohe tagasi, kui skaneerib oma telefoni kaameraga pakendilt QR koodi. Tagastuskastide asukohad leiab kaardilt-
Ringo Eco kaasasutaja Janek Balõnski sõnul on pakendiprügi probleem Eestis jätkuvalt lahendamata.
„Korteriühistud ja koduomanikud saavad endale küll tellida tasuta pakendikonteineri või -koti, aga Eestis puudub hetkel toimiv lahendus nende pakendite taaskasutamiseks või ümbertöötlemiseks. Avalikkuses on laialt käsitletud probleemi, et eraldi sorteeritud pakendid põletatakse suures osas koos olmeprügiga. See on muutnud pakendite eraldi sorteerimise paljude inimeste silmis mõttetuks. Toimivad keskkonnasõbralikud lahendused on tegelikult olemas – novembris turule tulnud Ringo platvorm laieneb koostöös ettevõtjate ja tarbijatega järjest enamatesse kohtadesse üle Eesti.“
Balõnski tõi välja, et kõige kindlam viis ühekordselt kasutatavate pakendite prügi vähendamiseks on kontrollitud korduspakendi süsteem.
„Panditaara tagastamine toimib Eestis väga hästi ning enamik joogipakenditest jõuab ringlusesse. Sama süsteemi juurutame nüüd ka toidukarpidega – nii pakendi müüja, ostja kui ka ringlussüsteemi looja on ühtselt motiveeritud sellest, et pakendid ei satuks kokku tavaprügiga. Toidu ostjat motiveerib karpi tagastama panditasu kohene tagastamine, müüjat aga kogu süsteemi mugavus. Ringo on kontrollitud ja turvaline süsteem, mis viib kokku kogutud pakendid pesukeskusse ning seejärel juba uuele ringile toidu kaasaostmiseks.“
Ringo pakendid on saadaval juba 40 restorani menüüs kohapealt kaasa ostmiseks või toidukullerite vahendusel tellimiseks. Lisaks Tokumarule on Ringoga liitunud näiteks PokeBowl, Sushiro, Mack Bar-B-Que ja paljud teised. Müügikohtade täpse nimekirja leiab ringo.eco lehel. Uusi restorane, müügi- ja kaasatellimiskohti, kontorihooneid ja korteriühistuid lisandub iga nädal ning ettevõte soovib Ringo võrgustikuga katta kogu Eesti.
Ringo Eco kaasas tänavu Eesti juhtivatelt era- ja riskikapitali investoritelt 500 000 eurot. Rahastusvoorus osalesid näiteks SuperAngels VC, Martin Villig, Lauri Meidla, Heateo Sihtasutuse Mõjufond, samuti veel Eesti 6 erainvestorit. Kaasatud rahaga rajab Ringo pakendite pesukeskusi, laiendab tagastuspunktide võrgustikku üle Eesti ning saavutab valmisoleku suurklientide teenindamiseks.
Ringo teenust tutvustav videolõik
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta