2011. aastal vähenes uute autode CO2 emissioon Euroopas 3,3%, ütleb juunis Euroopa Keskkonnaagentuuri poolt avaldatud uuring.

Kliima küsimustega tegeleva eurokomissari Connie Hedegaardi sõnul viitavad andmed sellele, et autotootjad on oma kütusesäästlikkuse ja autode tõhususe parandamisega liikumas õiges suunas.

Andmete kohaselt tootsid uued autod 2011. aastal keskmiselt 135,7 grammi süsihappegaasi ühe kilomeetri kohta, mis on aasta varasemaga võrreldes 4,6 grammi väiksem näitaja. Kokku registreeriti 2011. aastal Euroopa Liidus 12,8 miljonit uut autot.

Tuletame meelde, et EL-i poolt oli paika pandud eesmärk, et 2015. aastaks peab müüdavate autode keskmine CO2 väljalase vähenema 130 grammini ning veel 5 aasta pärast 95 grammini ühe kilomeetri kohta.

Sisepõlemismootorid ei jõua lõpmatuseni olla vastavuses järjest karmistuvate nõudmistega. Ühel pool on tarnijad unistustega üheaegsel võimsast ja ökonoomsest mootorist. Teisel pool on ökoloogid, kes aina karmistavad reegleid. Kolmandaks osapooleks on ka geoloogid, kes aina intensiivsemalt tuletavad meelde, et must kuld on otsa saamas. Üheks heaks väljapääsuks on hübriidajamiga mootorid, mis üheaegselt kasutavad nii tavalist sisepõlemismootorit, kui ka elektromootorit.

Võrreldes elektromobiilidega ja muude sarnaste tehnoloogiatega, mis on hetkel alles veel unistused, toodetakse hübriidautosid juba 1997. aastast alates. Siinkohal tuleb kiita ka jaapanlasi, kes on selles valdkonnas ühed tublimad.

Nende poolt loodud automark müügiesindustes on pea pooled mudelid hübriidajamiga ja loodusesõbralikud. Heaks näiteks on Honda Accord, mille heitegaaside emissioon on vaid 117 g/1 km kohta. Honda Accord on eeskujulikus vastavuses EU standarditega kulutades sajakilomeetrisele sõidule keskmiselt vaid 5 liitrit kütust.

Honda CRV heitegaaside näidud on sama suure kütusekulu juures natukene kõrgemad, kuid siiski on CR-V säästlik ning sellega on mugav liikuda nii linnas kui ka looduses, tekitamata samal ajal liigset kahju loodusele ja autole endale.

Võrdleme standardset sisepõlemismootorit alternatiivsete variantidega. Tavaline auto on võimeline sõitma tankimiseta keskmiselt 400-500 kilomeetrit, samal ajal saastades atmosfääri. Tankimisvõimalusi on igal pool ja kütuse saamine võtab vaid loetud minutid aega.

Elektromobiil suudab läbida ühe patarei abil 80-160km. Elektromobiil on ökoloogiliselt puhas ja võrratu, selle hetkeni, mil on vaja akusid laadida. Tänapäeval olemasolevate elektriautode laadimine võtab mitu tundi aega.

Hübriidajamiga autod võtavad mõlemalt eelpool mainitult parema ja liidavad need ühte. Võrreldes autoga, mis on sisepõlemismootoriga, hübriidi pole vaja «käivitada ja tööle saada». Ta võib «seista ja oodata», kulutamata samal ajal kütust ning kohe, peale elektrilaengu saamist alustab auto liikumist. Elektriauto on efektiivne tihedate pidurduste ja startide korral (st. linnas). Tavaauto on vastupidi mõistlik pidevate ja optimaalsete pöörete puhul.

Hübriidis töötavad mõlemad mootorid üksteise kasuks. Tavamootor keerab generaatorit ja laeb elektrimootorit. See omakorda võimaldab bensiinimootoril töötada ilma liigsete pidurduste ja startideta.  

Peaaegu kõik hübriidid omavad kaasaegseid energia tagastamissüsteeme, mille ülesandeks on laadida akut pidurdamise ja veeremise ajal. Selliselt saame väiksema kütusekulu ja ökoloogilisuse.

On hea, et inimkond soovib ja üritab säästa loodust!