Finnair on uuendanud oma kliimakohustusi ja seadnud uue teaduspõhise kliimaeesmärgi vähendada 2033. aastaks süsinikdioksiidi (CO2) heitkoguste intensiivsust 34,5% võrra, võrreldes 2023. aasta tasemega.
- Transport ja linnaplaneerimine
- 1. november 2024
- Foto: Janek Jõgisaar, Bioneer.ee
Organisatsioon The Science Based Targets initiative on Finnairi eesmärgi kinnitanud. Lähtudes absoluutsetest CO2 heitkogustest, tähendab see eesmärk CO2 heitkoguste vähendamist ligikaudu 13% võrra, kasutades selleks perioodiks kehtestatud parameetreid.
SBTi nõuab, et lennufirmad vähendaksid süsinikdioksiidi heitkoguseid. Finnair on eesmärgi saavutamiseks investeerinud säästvatesse lennukikütustesse (SAF), mis on kooskõlas regulatiivsete nõuetega ning tõhustavad nende edasist tegevust, optimeerivad võrku ja panustavad laevastiku uuendamise plaani ajakohastamisse. SAFi kasutamise suurendamine moodustab üle poole Finnairi CO2 vähendamise eesmärgist.
„Eesmärgini liikumine ei lähe järjest tõusvas tempos, sest SAFi, meie järgmise kümne aasta kõige olulisema töövahendi, kättesaadavuse ja taskukohasusega on endiselt probleeme. Me peame nägema kiireid arenguid SAFi turul, et toetada CO2 heite vähendamist lennundussektoris,“ ütles Finnairi tegevjuht Turkka Kuusisto. „Finnairi meeskond on valmis igakülgselt panustama, ning me töötame pühendunult ja sihikindlalt oma uue teaduspõhise eesmärgi nimel.“
Seoses uue vahe-eesmärgi seadmisega on Finnair vaadanud läbi oma pikaajalise kliimaeesmärgi, milleks on süsiniku neutraalsus aastaks 2045. Pärast põhjalikku kaalumist on Finnair otsustanud viia oma pikaajalised kliimaeesmärgid vastavusse valdkonna põhieesmärgiga, mis näeb ette jõudmist 2050. aastaks CO2 vabale tasemele.
Finnairi eelmine pikaajaline eesmärk seati 2019. aastal, enne COVID-19 pandeemiaga kaasnenud raskeid kaotusi. Ka enne seda, kui Ukraina sõda tõi kaasa Venemaa õhuruumi sulgemise ning kadus juurdepääs emissioonitõhusale lühikesele Euroopa ja Aasia vahelisele marsruudile. Ühtlasi põhines CO2 neutraalsuse eesmärk suures osas heitkoguste kompenseerimisel, ent nullilähedase eesmärgi saavutamisel on kompensatsiooni roll oluliselt väiksem. Kuna Finnair järgib teaduspõhiseid CO2 vähendamise eesmärke, keskendutakse lennufirma enda tegevuslike heitkoguste vähendamisele ja pikaajaline eesmärk on sellega kooskõlas.
„Praegu keskendume järgmisele kümnele aastale ja meie teaduspõhise eesmärgi saavutamisele, milleks on vähendada CO2 heitkogust 34,5% võrra aastaks 2033. Samal ajal toetame endiselt sektori ühist eesmärki saavutada 2050. aastaks süsinikdioksiidiheite nullilähedane tase, nagu näeb ette Rahvusvaheline Lennutranspordi Assotsiatsioon (IATA),“ ütles Kuusisto.
Lisateavet Finnairi kliimameetmete kohta leiab veebilehelt finnair.com.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta