Muuga sadamas opereeriv logistikakontsern HHLA TK Estonia teenindas 21.-22. aprillil uusimat, 2024. aasta alguses valminud konteinerilaeva CMA CGM Mermaid. Uue põlvkonna laev kasutab laevakütusena veeldatud maagaasi (LNG) ning tema CO2 jalajälg on tänu uuenduslikule disainile tavapärasest viiendiku võrra väiksem.
- Veemajandus
- 1. mai 2024
- Foto: Uus konteinerlaev Mermaid, kes ei häbenenud külastamast Muuga sadamat / Pressifoto
"Käisime CMA CGM Mermaidi kapteneid laeva esimesel reisil ka pardal tervitamas ning meile tutvustati nii laeva sisemust kui voolujoonelist kuju. Heitmete vähendamine on nii reederite, sadamate kui terminalioperaatorite fookuses ning pidevalt otsitakse keskkonnasõbralikumaid tehnoloogiaid," lausus HHLA TK Estonia juhatuse esimees Riia Sillave. "CMA CGM Mermaid Läänemerel käiku panek on selles valdkonnas kahtlemata suundanäitav samm."
Kokku tellis Prantsuse päritolu laevandusfirma CMA CGM kokku kümme 2000 TEUd mahutavat uue põlvkonna fiider-konteinerilaeva, mis hakkavad seilama nii Põhja-Euroopas kui Vahemerel.
CMA CGM-i uued laevad on osa kontserni laevastiku uuendamise programmist, millesse laevafirma on investeerinud üle 15 miljardi dollari. CMA CGMi laevastikku kuulub ligikaudu 620 alust, millest 30 kasutab juba täna alternatiivseid energiaallikaid. Aastaks 2028 on laevafirma seadnud eesmärgiks kasutada madala süsisnikuheitmega laevakütuseid ligi 120 laeval.
CMA CGM Mermaid ja selle sõsarlaevad ehitatakse Hyundai Mipo Dockyard (HMD) laevatehases Busanis Lõuna-Koreas. Laev on 204 meetri pikkune ja 29,6 meetri laiune.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta