HHLA TK Estonia ja Saksamaa päritolu autonoomsete veokite arendaja Fernride testivad Muuga konteineriterminalis maailmas ainulaadset autonoomset sadamaveokit, eduka piloteerimise korral võib Muuga testprojektist saada suunanäitaja tuleviku sadamaoperatsioonide korraldamisel. 

"Aasta alguses käivitunud ja suvel esimese etapi lõpetanud Fernride kaugjuhitava sadamaveoki testprojekt oli väga edukas, mistõttu liikusime koos Fernride'iga testimise teise etappi. Novembris lisandub meie igapäevasesse sadamategevusse teinegi, lisaks kaugjuhtimisele ka autonoomselt liikuv raskeveok," rääkis HHLA TK Estonia juhatuse esimees Riia Sillave. 

Riia Sillave sõnul on Muuga konteineriterminal ideaalseks asukohaks, kus uuenduslikku tehnoloogiat reaalses sadamategevuses testida, arvestades ühelt poolt sadamaala kompaktsust, aga teisalt ka arvestatavaid kaubamahtusid. 

"Piltlikult öeldes on meie terminali puhul tegu nö päriselulise katsepolügooniga, kus Fernride autonoomsed sadamaveokid on täielikult integreeritud meie tavapärasesse sadamatöösse ja nendega transporditakse konteinereid terminalist laevale ja teistpidi, seda kõrvuti tavaliste ehk inimeste juhitud veokitega," kirjeldas Sillave. "Kogu protsess on pideva analüüsi all, et liikumist täiustada ja operatsioone lisada."

Sensorite ja kaameratega varustatud Fernride autonoomset sadamaveokit kontrollib videosilla vahendusel pidevalt distantsil asuv teleoperaator, kes saab vajadusel masina juhtimise üle võtta. 

"Testprojekti lõppfaasis kontrollib operaator korraga kuni kahe veoki tegevust. Pikemas plaanis, kui saavutatud autonoomsuse tase on piisavalt kõrge, saab ühe operaatori vastutada  kuni 10 veokit, tähendade kordades kõrgemat efektiivsust, rääkimata liiklusohutuse tõusust, seda ka meie emakontserni HHLA suuremaid konteineriterminale silmas pidades. HHLA grupi innovatsiooni arendusfirma omandas sestap Fernride firmas ka osaluse," lausus HHLA TK Estonia juht. 

Riia Sillave sõnul võib HHLA TK Estonia terminalist saada pilootprojekti edu korral suunanäitaja nii suurematele kui väiksematele terminalidele kogu maailmas ning see täiendaks Eesti kuvandit uuendusmeelse ja digilahendustele orienteeritud riigina.