Pandeemia ajal peamiselt evakuatsiooni ja meditsiinilise lennutranspordi valdkonnas opereerinud Jetflite teatab, et huvi tellimuslendude vastu on taastumas. Uueks avanemiseks valmistudes otsustas ettevõte hakata pakkuma madalama süsinikuemissiooniga lendusid.

 Jetflite lubab olla esimene turul, kes pakub tellijatele madalama emissiooniga lendamise võimalust.

„Pandeemiaoludes lendamine on olnud regulatsioonide ja suletud piiride tõttu väljakutseterohke. Siiski on meil läinud töiselt, sest oleme saanud opereerida evakuatsiooni ja meditsiinilise lennutranspordi valdkonnas. Tänaseks käivitunud lausvaktsineerimine ja riigipiiride avanemine on aga kasvatanud taas huvi tellimuslendude vastu. Selleks valmistudes otsustasime hakata pakkuma madalama emissiooniga lendusid, et meie klientidel oleks võimalik oma ökoloogilist jalajälge vähendada,“ ütles Jetflite’i müügijuht Jan Lindholm.

Kasutusele võetakse jätkusuutlik lennukikütus Neste MY Sustainable Aviation Fuel™, mille puhtal kujul tarbimisel on kütuse elutsükli kasvuhoonegaaside heide kuni 80 protsenti* väiksem kui fossiilsel lennukikütusel. Esimese madalama emissiooniga lennu teeb Jetflite mais 2021.

Jetflite on spetsialiseerunud tellimuslendudele, tšarterlendudele ja meditsiinilisele lennutranspordile. Ettevõttel on alates 2015. aastast lennuteenuse leping Eesti Kaitseväega ning lisaks leping meditsiinilise saateteenuse pakkumiseks Põhja-Eesti Regionaalhaiglaga.

Jetflite kuulub Soome tööstuskontserni Wihuri Group. Ettevõttel on viis lennukit ning lisaks on Jetflite’il ulatuslik partnervõrgustik operaatoritest, kes normaalse lennunduse toimides teevad 600 kuni 700 lendu aastas.

Partnerlus toetab ambitsioonikaid kliimaeesmärke

“Oleme teinud Jetflite’iga koostööd üle viie aasta, tarnides lennukikütuseid Helsingi lennujaama. Praegune samm selles koostöös on aga esimene, kus eesmärk on vähendada süsinikujalajälge tellimuslendude valdkonnas, mida Jetflite pakub. Neste MY jätkusuutlik lennukikütus on täna saadaval paljudes lennujaamades Euroopas, Põhja-Ameerikas, Aasias ning on heameel seda pakkuda ka lennuoperaatoritele Soomes. Neste MY pakub kiireid lahendusi kasvuhoonegaaside emissiooni vähendamiseks lennunduses. Kütus on täielikult sobiv olemasolevatele lennukimootoritele ja selle tarnimise infrastruktuurile. Ka ei ole Neste MY kasutamise alustamiseks vajalik ükski täiendav investeering ega muudatus lennukitesse ega kütuse tarnimise infrastruktuuri,” ütles Neste kontserni müügijuht Tuomas Kulola.

Neste jätkab jätkusuutlike lennukikütuste kättesaadavuse laiendamist lennundusettevõtetele, ärisektorile, avalikule sektorile ja teiste organisatsioonidele, et aidata neil saavutada oma kliimaeesmärke. Partnerlus Neste ja Jetflite vahel ning hiljuti teatatud koostöö Finnairiga on eeskujuks ka teistele, et vähendada ärilendude valdkonnas süsinikuheidet.

USAs ja Euroopas on Neste jätkusuutliku lennukikütuse tootmismaht 100 000 tonni aastas. Pärast Singapuri tehase käikuminekut aastal 2023 kasvab Neste jätkusuutliku lennukikütuse tootmisvõimekus rohkem kui 1,5 miljoni tonnini. Selle numbri sisse on juba arvestatud hiljuti avalikustatud investeering Rotterdami tehasesse.

*) Meetod, mida kasutatakse kütuse elutsükli emissiooni ja emissiooni vähendamise arvutamiseks põhineb ELi Taastuvenergia direktiivil (2009/28/EC). Selle meetodi alusel  on puhtal kulul tarbitud Neste MY jätkusuutliku lennukikütuse elutsükli kasvuhoonegaaside emissioon kuni 80 protsenti väiksem kui fossiilsel lennukikütusel.