Kuidas aktivist muutis Dr. Bronner´si seebimaailma edulooks

David Bronner, Dr. Bronner´si tegevjuht, kannab ülikonda vaid siis, kui ta arreteeritakse. Ta on firma asutaja, Dr. Emanuel Bronneri lapselaps ja viienda generatsiooni seebimeister. Davidi ja tema venna Michaeli juhtimise all on Dr. Bronner´si seebist saanud nr. 1 toode oma kategoorias, mida saadavad sarnased edulood Koreas, Jaapanis, Saksamaal ja Inglismaal ning mille austajate hulka kuuluvad teiste hulgas ka Eminem, Gwyneth Paltrow ja Natalie Portman. 

Firma asutaja, Dr. Emanuel Bronneri elufilosoofia ja visioon kujunesid välja peale tema vanemate traagilist hukkumist Natsi-Saksamaal Auschwitzi koonduslaagris. Ta uskus, et oleme kõik ühtsed ja peame end hoidma või vastasel juhul hävime. USA-sse emigreerunud Dr. Bronner kirjutas rahuplaani, millest suur osa on tänapäeval kantud seebipudelitele.

On vaja ühte väga pikka duši, et see kõik läbi lugeda!

 

 

 

Dr. Bronner´s vastutab otseselt oma toorainete Fair Trade kaubandusahela eest, tarnides orgaanilised õlid Keeniast, Sri Lankalt, Ghanast jm. „Mitte, et ma tahaks hirmus karm olla“ mõtiskleb David, „aga näiteks Fair Trade logoga KitKat šokolaad moodustab vaid umbes 0,1% kogu Nestlé portfellist.“ Ehk siis pikk maa veel minna?

Jah, David tegutseb selle nimel, et tootjad oleks nii „Fair Trade“ kui „orgaaniline“ mõistete kasutamisel läbipaistvad ja ausad. Dr. Bronner´s oli üks esimesi, kes aastal 2003 sai oma seepidele, kehakreemidele ja palsamitele USDA sertifikaadi. Ega asjata ei nimetatata neid ka „võitlevaks seebifirmaks“ - 2008. a. kaebas Dr. Bronner´s kohtusse 13 kosmeetikafirmat (sh. Estee Lauder, Jason), kes eksitasid tarbijat mõistega „orgaaniline“.

Paljud neist firmadest kasutasid nafta jääkprodukte ja teisi mitteorgaanilisi koostisaineid, millest mõned on omadustelt kantserogeensed põhjustavad ja allergiaid. See võitlus kestab veel siiani; kuid igal juhul on kulutatud 2 miljonit dollarit end juba tasa teeninud - järjest kergem on tarbijatel teha enesele sobiv "roheline" valik.

 

Olles Kanepitööstuse Ühingu (HIA) kampaaniate eestvedaja (aastatel 2001-2004), etendas David olulist rolli kanepit sisaldava toidu ja kosmeetika müügi eest võitlemisel USA-s. David on korduvalt arreteeritud väärkäitumise tõttu, istutades kanepiseemneid Ravimiameti murule ja lukustades end Valge Maja ees terasest puuri, et protesteerida riikliku poliitika vastu, mis keelab USA põllumeestel tööstusliku kanepi kasvatamise.

Ka Dr. Bronner´si seep on olnud uurimise all põhjusega, et sisaldab kanepiõli. Aga nagu ütleb Michael Bronner: „Sa võid Dr. Bronner´si seepi kasutada kõigeks, kuid pilve end sellest tõmmata ei saa.“

Südamelähedane teema suure õiglustundega firmale on GMO-de keelustamine. Olukord, kus inimestel pole õigust teada, mida nad söövad, peab lõppema. David Bronner on juhtiv isik kampaanias, mis nõuab USA-s GMO-d sisaldavate toitude sildistamist.

2015. aasta sügisel kulutas Dr. Bronner´s 250 000 dollarit reklaamile erinevates USA suuremates ajalehtedes, teavitades inimesi GMO-ga kaasnevatest ohtudest.  Aastate jooksul on Dr. Bronner´s kulutanud miljoneid dollareid ka valdkondadele nagu sotsiaalne heaolu ja võrdsus ning loomade kaitse. 

Kas Dr. Bronner´s on võidukäiku tegev naturaalset seepi tootev firma või aktivistide platvorm? Jah.