CV Keskuse tööturu-uuringust selgus, et täna kasutab töötajate värbamisel sotsiaalmeediat 23% tööandjatest, mis teeb sellest populaarsema kanali, kui seda on üleriigilised ajalehtede töökuulutused. Kuigi tõusvaks trendiks on endiselt tööportaalide kasutatavus, siis on kõrvalkanalites toimunud aastate jooksul kerged korrektuurid. Veel mõned aastad tagasi oli sotsiaalmeedia pigem meelelahutusliku eesmärgiga, kuid täna tuleb seda selgelt arvesse võtta ka tööotsingutel. Isegi kui tööandjatel ei ole sotsiaalmeedia põhiliseks värbamiskanaliks, kasutavad nad seda lisakanalina informatsiooni kogumiseks ja kandidaadi hindamiseks olukorras, kus tööle kandideerivate inimeste oskused on sarnased.
- Annetused
- Henry Auväärt, CV Keskus
- 17. aprill 2014
Sotsiaalmeedia kanalitest on tööturul tõusvas trendijoones LinkedINi võrgustik, seepärast anname Sulle kuus näpunäidet, kuidas LinkedIN-is juba varakult head mainet hoida. Mitmeid alltoodud nõuandeid pea silmas ka oma CV valmistamisel, kuna 49% tööandjatest leiab töötaja ikkagi tööportaali kaudu.
Esmamulje
Foto on esimene ja väga oluline detail, mida tööandja Sinu profiilil märkab. See võib luua Sinust spetsialisti kuvandi. Samas võid vale pildiga täielikult nullida oma võimalused pääseda tööintervjuule. Seega vali fotot hoolikalt. Kuna LinkedINi nimetatakse ka ametialaseks Facebookiks, siis siin ei ole kindlasti kohta peo- ega perepiltidele. Samas soovitame Sul vältida ka liigset tõsidust.
Vead
Kuna LinkedIN-is on tegemist Sinu professionaalse ja ametialase profiiliga, siis on kirjavead siin sama suur viga, kui kandideerimine vigase CV-ga.
Usalda ennast
CV Keskuse uuringust selgus, et 19% töövõtjatest on oma CV-s soovitud töökoha nimel valetanud. Kahjuks on valel lühikesed jalad ning kui Sa valetad endale juurde oskusi, kogemusi või teadmisi, mis Sul tegelikult puuduvad, siis muudad enda elu ainult raskemaks. Kindlasti on Sinulgi olemas tugevused, mida rõhutada, ning Sa ei pea endale teadmisi juurde valetama.
Jälitamine
LinkedIN-is on võimalik näha, kes Sinu profiili külastab. See aga tähendab, et ka kõik teised kasutajad näevad, kui vaatad nende profiili. Kui oled aktiivne tööotsija, siis oleks mõistlik piirata selle funktsiooni kasutamist, kuna kui külastad juba 43. korda tulevase tööandja profiili, siis Sa ei ole enam aktiivne, vaid meeleheitel tööotsija.
Pealkiri
Pealkirjas saad öelda, millise valdkonna spetsialistiga on tegemist. Kahjuks võtavad paljud kasutajad seda väga kergekäeliselt ning kirjutavad sinna „tudeng, tööotsija...“ ning taaskord annavad käest võimaluse tekitada usaldust ja huvi. Lähtu oma tugevustest, kogemustest, teadmistest ja anna teistelegi teada, mis valdkond on Sinule enim meeltmööda. Kui oled turundusalase kõrgharidusega, kuid puudub põhjalikum töökogemus, siis kirjutagi „Turunduse spetsialist“.
Ole avatud!
Kui oled huvitatud karjäärimuudatustest ning Sinu eesmärk on olla töövõimalustele avatud, siis kirjuta julgelt oma hobidest ja huvidest. Ka CV-s hinnatakse seotud teksti, mitte lihtsalt faktide ja kogemuste loetelu. Anna tööandjale teada, kuidas varasemad kogemused on just Sind arendanud.
Lugu on algselt avaldatud turvalisusportaalis "Julged hoolida".
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta