Lidl on võtnud kohustuse saavutada 2050. aastaks netonullheide, mis põhineb uutel ambitsioonikatel kliimaeesmärkidel tarneahelas. Lidl tugevdab taas oluliselt oma pühendumust jätkusuutlikele ärimudelitele ja kliimakaitsele osana oma rahvusvahelisest ettevõtte sotsiaalse vastutuse strateegiast. Lidl on vähendanud 2019. aastaga võrreldes kõigis riikides kasvuhoonegaaside heitkoguseid 52% võrra.

  • Kliima
  • 5. oktoober 2024
  • Foto: Lidli kliimakohustus / Pressifoto

Lidl, üks Euroopa suurimaid toiduainete jaemüüjaid, on võtnud kohustuse saavutada 2050. aastaks netonullheide kõigis äriüksustes ja tarneahelates. See tähendab, et ettevõte viib oma kasvuhoonegaaside heitkogused võimalikult nullilähedaseks aastaks 2050. Neto-null-eesmärk hõlmab mõjuala 3 heitkoguseid, st Lidli üles- ja allavoolu väärtusahelas. Siin tekib üle 90 protsendi ettevõtte koguheitest.

 

Jõudude ühendamine heitkoguste vähendamiseks

 

Neto-null suunas liikumiseks laiendab Lidl oma kliimastrateegiat, et hõlmata uusi konkreetseid eesmärke mõjuala 3 ulatusega: 2034. aastaks on ettevõtte eesmärk vähendada oma kasvuhoonegaaside heitkoguseid põllumajanduses, metsanduses ja muus maakasutuses 42,4 protsenti (FLAG emissions). Lidl on samuti võtnud kohustuse vähendada samal perioodil 35 protsenti oma heitkoguseid energeetika- ja tööstussektoris (E+I emissions).

Selleks teeb Lidl edaspidi veelgi tihedamat koostööd oma partnerite ja tarnijatega. Ettevõte on kohustanud oma suurimad tarnijad, kes vastutavad 75 protsendi toodetega seotud mõjuala 3 heitkoguste eest, täitma 2026. aastaks vähendamiseesmärke vastavalt teaduspõhiste eesmärkide algatusele (SBTi – Science Based Targets initiative).  SBTi on ülemaailmne algatus, mis toetab ettevõtteid teaduspõhiste eesmärkide seadmisel kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamiseks kooskõlas uusima kliimateadusega. Lidl toetab ja võimaldab oma tarnijatel vastavate meetmete abil neid eesmärke saavutada.

 

Tänaseks saavutatud kliimastrateegia verstapostid

 

Praeguseks on Lidl juba säästnud 52 protsenti oma töötavatest CO2 heitkogustest (Mõjualad 1 & 2). Eelkõige on sellele kaasa aidanud taastuvenergia kasutamine: Lidl kasutab alates 1. märtsist 2022 kõigis kauplustes, logistikakeskustes ja büroohoonetes sajaprotsendiliselt rohelist elektrit. Edukalt on rakendatud ka teisi meetmeid, näiteks:

  • e-mobiilsuse ja e-laadimisjaamade laiendamine;
  • surumaagaasil (CNG) sõitvate veokite kasutuselevõtt;

Lidli poodides efektiivset energiakasutust ja jätkuvat energiasäästlikku käitumist tunnustava ISO 50001:2018 sertifikaadi pälvimine.

"Lidl on juba teinud olulisi edusamme kliimakaitse valdkonnas. Soovime oma klientidele pakkuda taskukohaste hindadega tooteid, mis on kooskõlas meie kliimaeesmärkidega," ütleb Lidl Eesti ettevõtte sotsiaalse vastutuse spetsialist Liis Kiviloo. "Kliimamuutused on meie aja üks suurimaid väljakutseid. Ambitsioonikate eesmärkide ja sihikindla tegevusega võtame Lidlis selle ülesande enda peale ja anname kõike endast, et olla osa lahendusest."

 

Teaduspõhised eesmärgid: pühendunud teadusele

 

Schwarz grupi ettevõtted liitusid teaduspõhiste eesmärkide algatusega juba 2020. aastal, et aidata saavutada Pariisi kliimakokkuleppe 1,5-kraadist eesmärki. Lidl on Schwarz grupi ettevõtete kliimastrateegia osana sõnastanud oma kliimastrateegia koos täiendavate kliimaeesmärkidega.

Lidl võtab vastutuse ja panustab Pariisi kliimakaitse eesmärkide saavutamisse oma kliimastrateegiaga, mis on osa Lidli rahvusvahelisest ettevõtete sotsiaalse vastutuse strateegiast. Rohkem infot leiab siit.