Möödunud nädalavahetusel oli programmeerimismaratonil Garage48 võidukas äsja loodud iduettevõte LocalsMade, mis sai publiku lemmikuks, 7000 eurot start-up’ide kiirendi Elevaator auhinnaraha arendustegevusteks ning asub konkureerima 30 parima seas äriideede võistlusel Ajujaht. Iduettevõtte eesmärk on välja töötada kohalike väiketootjate ja turistide huve ühendav platvorm.
Möödunud nädalavahetusel oli programmeerimismaratonil Garage48 võidukas äsja loodud iduettevõte LocalsMade, mis sai publiku lemmikuks, 7000 eurot start-up’ide kiirendi Elevaator auhinnaraha arendustegevusteks ning asub konkureerima 30 parima seas äriideede võistlusel Ajujaht. Iduettevõtte eesmärk on välja töötada kohalike väiketootjate ja turistide huve ühendav platvorm.
- Majandus
- 16. november 2015
LocalsMade’i idee autor Shardee Rebas ütles, et idee sündis elust enesest. "Mulle meeldib reisides kogeda kohalikku kultuuri autentsel viisil: rahvusvaheliselt tuntud laagerõlu asemel mekkida kohalikku käsitööõlut ning tavalise külmkapimagneti asemel osta unikaalset kohalikku disaini. Sellist infot on aga raske leida, eriti kui kohalik turg võõras on,“ kirjeldas Rebas.
Lahendust, mis annaks kiiresti kompaktset ja usaldusväärset infot parimate kohalike toodete kohta sõltumata valdkonnast, pole seni tehtud. Arendatav veebipõhine platvorm lahendab nn piiratud vaatevälja probleemi, et osa häid asju on disaini-, osa toidupoes. Samuti hakkab see andma teadmatuses reisijale kindlust, et tema hoolega valitud kaup tõesti parimal moel kohalikku esindab, ega ole lihtsalt turistilõks kauba kujul.
Peale informeerimise võimaldab LocalsMade tooteid hõlpsasti ka hankida. Plaanitavas lahenduses valib külastaja esmalt riigi, seejärel ennast huvitava toodete grupi ning siis juba konkreetse toote. Toote juures kuvatakse lähemat infot, teiste tarbijate arvamust ja müügikohti. Samuti on kavas hakata pakkuma veebi kaudu tellimist, et ka kodumaale naastes saaks reisija säilitada kontakti endale armsaks saanud asjadega. Ettevõtjate poolelt aitab lahendus teenida eksporditulu ettevõtjatel, kes toodavad küll head kaupa, ent kel pole plaani ega jaksu oma toodanguga välismaistesse poodidesse jõuda.
LocalsMade sai tuule tiibadesse 13.-15. novembril Pärnus turismiteemalisel programmeerimismaratonil, kus 48 tunni jooksul arendati välja ideest prototüüp koos esmaste turu-uuringute jm toetustegevustega. Uue iduettevõtte meeskonda kuuluvad Shardee Rebas, Veli-Johan Veromann, Helena Semm, Karl-Martin Miil, Mari-Liis Oldja, Jekaterina Tammpere, Taavi Tammpere, Triin Rum ja Piret Malv.
Kõik, kellele LocalsMade idee meeldib ning kes iduettevõtte arendustegevustega kursis soovivad olla, saavad jälgida Facebooki lehekülge www.facebook.com/localsmade
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta