Euroopa heaoluühiskonna turg on liikunud nišitoodete poole, kus väga kitsale vajadusele luuakse spetsiaalne toode ning tooteid on palju. Mulieres peab oluliseks, et üks toode on kasutatav erinevates puhastusprotsessides. Üldpuhastusvahend õigustab täielikult oma nime.

Erakordne on ka nende lähenemine taaskasutusele ja tootepakenditele. Mulierese puhastusgeelid on pakendatud ümbertöödeldud papist pakenditesse, mis sisaldavad 70% vähem plasti kui puhastusvahendite pakendid tavapäraselt. Juba toote tehasest väljumisel on nende ökoloogiline jalajälg väiksem, kui teistel analoogsetel toodetel.

Millal Teie ettevõte tegevust alustas?

Tootearenduse ja testmüügiga oleme tegelenud kaks aastat, laiemalt oleme turul alates eelmise aasta novembrist, kaubanduskettides alates sellest aastast.

Kuidas sündis idee puhastusvahendite tootmiseks? Miks just puhastusvahendid ning miks just konkreetselt need puhastusvahendite kategooriad?

Mulieres keedukoda, nii kutsume oma tootmispinda, sai alguse mõned aastad tagasi kodusest hobist ning uudishimust looduslike ja allergiavabade toodete vastu. Taimsete puhastusvahendite retseptide otsimiseni ja nende katsetusteni viis meid praktiline vajadus, sest üks meie lastest on väga tundliku nahaga ning riiete, eriti pükste, pesemine ka sensitiivsete pesuvahenditega, tekitasid nahal ärritust ja punetust.

Selliste toodete tootmiseni jõudsime pärast pikka tootearendusprotsessi, kus proovisime ja katsetasime erinevaid retsepte. Tänast tootevalikut kokku pannes oleme lähtunud põhimõttest „less is more“ ehk mitme puhastusvahendi asemel on multi-funktsionaalne üldpuhastusvahend, millest tulenevalt võib meie toodetud loodusliku üldpuhastusvahendiga asendada pea kõik teised puhastusvahendid ja looduslikule pesugeelile pole lisaks vaja kasutada ei pesuloputusvahendit ega pesupehmendajat.

Kui oluliseks peate, et Teie toodang valmib Eestis kohapeal? Tooraine on ju nagunii mitte-eestimaine.

Eestis on niigi liiga vähe tootmist ja tootearendust, mistõttu pidamise oluliseks tootmist siin hoida, et luua Eestis rohkem lisandväärtust. Lihtsam oleks kindlasti tootmine allhankena sisse osta, kuid tootearendus sellest kindlasti kannataks.

Mis tarbijaid motiveerib valima just Teie toodet?

Meie toote puhul on nii sisu kui ka pakend omavahel kooskõlas. Ostma motiveerivad toote väga head puhastusomadused ja kõrge kvaliteet ning meeldiv lõhnapuudutus. Oleme loonud tootesarja teadlikule tarbijale, kelle jaoks on piisavalt head ainult läbinisti looduslikud ja allergiavabad valikud, mis kaitsevad nii inimesi kui ka looduskeskkonda. Meie peamised kliendid on terviseteadlikud, enamasti lastega pered, kes hindavad kõrgelt oma tervist ning on ka sotsiaalselt vastutustundlikud keskkonna suhtes.

Millised on tulevikuplaanid, kuhu näete oma brändi arenemas?

Lähemas tulevikus on plaanis laieneda eksportturgudel ning pikemas plaanis laiendada tooteportfelli.

Kui palju Te isiklikus tarbimises jälgite, et toode oleks keskkonnasõbralikult toodetud või kannaks ökomärgist?

Keskkonnasõbralik elu on kujunenud nii meile kui ka väga paljudele teistele inimestele normiks. Meelsasti ostame mahe- ja väiketootjate kaupa, sest kogemus on näidanud, et need tooted on kvaliteetsemad.

Kas tootel on ökomärgised või soovite sinnani jõuda? Miks see on oluline?

Mulieres lõhnatu seeria tooted kannavad Eesti Allergialiidu tunnusmärgist, samuti on toodetele omistatud rahvusvaheline Vegan sertifikaat. Ökomärgise taotluse protsess on hetkel veel pooleli. Tarbija jaoks on erapooletu ekspertiis kindlasti oluline.

Euroopa Liidu ökomärgis on omistatud viiele Eesti ettevõttele. Eesti kosmeetikatootjad arutavad, kas sarnaselt toidutootjate mahemärgisega tuleks Eesti välja töötada ka tarbekaupade märgised – kosmeetikale ja kodukeemiale?

Ekspordile orienteeritud ettevõtted eelistavad ilmselt siiski rahvusvahelist ökomärgist, kodumaine märgis välisturul eelist ei anna.