Interaktiivse energiamängu sisuks on näidislinna, Energyville, energiavajaduste katmine ja energiavoogude juhtimine.
- Majandus
- 24. september 2008
Energyville on keskmise suurusega, pidevalt kasvava energiatarbimisega tööstuslinn, kus mängija peab suutma tagada katkematu energiavoo nii kodutarbijatele, tehastele, büroohoonetele kui ka transpordivahenditele. Mäng on jagatud kaheks „tasandiks”, kus esimesel peab mängija suutma tagada energiaga varustatuse aastani 2015 ja teisel tasandil suutma langetada lisaotsuseid, kuidas katta vajadused aastaks 2030.
Mängu esimesel tasandil põhineb Energyville elanikkonna arv seitsme keskmise suurusega tööstuslinna arvutuslikul keskmisel. Teisel tasandil on elanikkonna arv tuletatud maailma kiirema inimeste juurdekasvuga tööstusriikide keskmisest, mis tuginevad OECD (majandusliku koostöö ja arengu organisatsioon) projektsioonidel. OECD andmestik tugineb 30-ne majanduslikult eduka demokraatliku riigi näitajatel ja energiabilansi alusandmed on saadud USA Energiastatistika Agentuurilt.
Mängu kestel peab mängija valima kaheksa põhilise energiaressursi vahel, selleks, et tagada Energyville energiaga varustatus aastaks 2015 ja valida saab ainult kümne ressursi vahel aastal 2030. Valida saab maagaasi, söe, nafta, biomassi, tuule, päikese, aatomi- ja hüdroenergia vahel. Põlevkivi ja vesinik on lisatud aastaks 2030, kuigi eksisteerib veel lisavõimalus geotermaal, laine ja tõusu-mõõna ning õliliivade näol.
Mängu jooksul tuleb saavutada erinevate ressursside tasakaal ja iga tasandi lõpul peab mängija suutma rakendada ühtlasi tõhusaid energiasäästu meetmeid. Energiasäästu suundumused muutuvad õige pea väga oluliseks, kui inimesed ja ettevõtted hakkavad otsima väljundeid oma kulutuste vähendamiseks. Seega omab mäng tänasel päeval väga tugevat energiasäästu alast suunitlust.
Mängu pääseb siit: Energyville
Allikas: Energiasäästu portaal
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta