Kaubanduskeskuste sulgemine paneb raskesse olukorda ettevõtted, kel pole senini olnud vajalik enda müüki toetada e-kanalite kaudu. Tekkinud kriisiolukorras aitab ellu jääda e-poe kaudu müügitegevuse jätkamine.
- Ettevõtlus
- 30. märts 2020
- Foto: Dainius Liulys/Pressifoto
„Kui enne kriisi moodustas e-kaubandus Eesti jaemüügist 10% ning paljudel jaemüügi kauplejatel ei olnud üldse oma e-poode, siis kaubanduskeskuste sulgemisel ning karantiini ajal ei ole palju teisi võimalusi, kui oma äritegevus e-kanalitesse suunata. Korraliku e-poe tegemine võtab aga palju aega ning võib maksma minna sadu tuhandeid eurosid, mis ei pruugi praegusel hetkel olla kõige mõistlikum või üldse võimalik. Meie soovitus on tegutseda kiiresti ja panna püsti lihtne e-pood, mida saab teha päevade või nädalaga või tasub liituda hoopiski suurte veebiplatvormidega ehk n.ö. e-kaubamajadega, kes vahendavad ja müüvad miljoneid tooteid, sadadelt tuhandetelt hulgimüüjatelt. Nii saab kiirelt enda tooted e-poes müügile ning lisaväärtusena ka toimiva keskkonna poolt vajaliku turundustoe,“ sõnas Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät.
Baltikumi suurim e-kaubanduse ettevõte Pigu Grupp, kuhu kuulub ka Eesti e-pood Kaup24, avas eelmise aasta septembris oma e-poes kauplemise võimaluse kõigile teistele ettevõtetele, kes enda tooteid e-kaubanduse kaudu müüa soovivad. Tänaseks on registreerunud üle 1000 müüja Baltikumist.
„Tänu turupõhisele kauplemisele laieneb tootevalik kümnete tuhandete toodete kaupa iga kuu ning plaan on mõne aastaga ka tarnijate arvu kahekordistada,“ lausus
Pigu Grupi tegevjuht Dainius Liulys, kes lisas, et tänases kriisiolukorras on e-poes tarbijatele võimaluste tagamine pea aisaks päästeteeks nendele kauplustele, kes on pidanud enda uksed kaubanduskeskustes sulgema.
„Nad ei pea looma oma e-poode, investeerima ja töötama klientide voogude ligimeelitamise nimel, vaid saavad kohese juurdepääsu Baltikumi suurimale kliendivoole. Näiteks näeme, et viimase kahe nädalaga on müüginumbrid Leedus kasvanud 60%, Eesti liigub hetkel samas suunas,“ tõi Liulys esile.
Võimalus laieneda läbi Kaup24 keskkonna Läti ja Leedu turule tõi liitumise ühe põhjusena välja ka Sokisahtel OÜ e-kaubanduse juht Piret Ilver. Üle 10 aasta sukki-sokke müüv Sokisahtel alustas koostööd Kaup24 novembris eesmärgiga laiendada oma müügivõrgustikku ja seda just veebikaubandus kaudu. „Koostöö ootuseks oli müügikasv, olla nähtav laiemalt kui ainult e-poes. Samuti teha ristturundust ja väike-ettevõttena olla ühe juhtiva Eesti e-kaubanduse platvormi koostööparter,“ põhjendas liitumist Ilver, kelle sõnul on ootused täidetud ning Kaup24 on hästi müüv keskkond.
Aasta alguses liitus Kaup24 turupõhise kauplemisega Eesti jalatsiettevõte NS King, et olla lähemal oma klientidele. „Soovime olla seal, kus on kõige mugavam veebipoes sisseoste teha ning Pigu Grupi poolt hallatavate e-poodide keskkonnaga on enamik Baltimaade ostjaid harjunud,“ rääkis NS Kinga e-kaubanduse juht Andrei Maksimik lähemalt, lisades, et liitumine oli ka üks võimalus, kuidas oma kliendibaasi laiendada.
Kaup24 keskkonnaga liitumine tagab partneritele juurdepääsu Baltikumi suurimale e-kaubanduse kliendivoo, logistikalahendusi, klienditeeninduse ja makseinfrastruktuurile. Lisaks pakub Kaup24 oma teadmisi ja turundustuge ehk hoolitseb selle eest, et toode jõuaks ostukorvist kenasti ostjani.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta