17. novembrist 4. detsembrini testis Tallinna Linnatranspordi AS MAN-i elektribussi. Sõiduanalüüs näitas, et elektribuss suudab pealinna sügistalvistes oludes läbida ühe laadimisega 200-280 kilomeetrit. Testperiood oli osaks TLT eesmärgist viia juba 2021. aastal läbi elektribusside pilootprojekt ja teenindada hiljemalt aastal 2035 kogu Tallinna ühistransporti keskkonnasõbralike elektrisõidukitega.
- Transport ja linnaplaneerimine
- 10. detsember 2020
- Foto: MAN buss tagantvaates. Janek Jõgisaar, Bioneer.ee
Seni Tallinnas testitud erinevate tootjate elektribussid on kõik sobinud siinsesse linnaliiklusesse – põhilisteks erinevusteks on olnud sõiduki aku laadimisaeg või ühe laadimisega läbitav kilometraaž.
“MAN-i elektribuss oli mugav sõiduk, mis sõitis vaikselt ja sujuvalt ning suutis ühe laadimiskorraga läbida 278 kilomeetrit, kusjuures liinilt naastes oli siis veel aku varu 13%. Kindlasti mõjutas MAN-i elektribussi testperioodi tulemusi ka jahedam ilm, sest madalama välistemperatuuriga sõites suurenes ka sõiduki energiakulu näiteks nii sõiduki soojendamisele kui ka akendelt udu eemaldamiseks,“ selgitas TLT juhatuse liige Lennart Viikmaa.
Ta lisas, et kindlasti saaks MAN elektribussiga sõita veelgi efektiivsemalt, kui see testperiood võimaldas. „Selleks, et elektribussiga efektiivsemalt sõita, on sõidukijuhtidel vaja kogemusi ning lisateadmisi, et kuidas pidurdusenergiat kasutades luua lisaenergiat sõidu tarvis,“ nentis Viikmaa.
Nüüdseks on TLT testinud Tallinnas nii MAN-i, Solarise Urbino, Yutongi kui ka Mercedes-Benz eCitaro elektribusse. Viikmaa nentis, et kuna eri aastaaegadel on testitud erinevate tootjate elektribusse, millel kõigil on olnud oma lisaväärtused, siis aitab just uuel aastal käivitatav mitmeaastane pilootprojekt teha kindlaks need kriteeriumid, mille põhjal edaspidi liine teenindavaid elektribusse hankida.
„Seni lühiajaliselt testitud elektribussid on kõik näidanud enda sobivust Tallinna oludesse ja kinnitanud, et elektribussid on efektiivsed, töökindlad ning 3-4 korda madamala kilomeetri hinnaga kui diislikütusel sõitvad bussid. 2021. aasta pilootprojekti raames saame teha juba põhjalikumaid analüüse, kuidas aastaajad ja temperatuuri muutused ning pikaajaliselt pealinnas liinivedude teostamine elektribusse mõjutavad. Samuti, millised kriteeriumid on liiniveol elektribussi puhul kõige olulisemad,“ nentis Viikmaa.
TLT juhatuse liikme sõnul kinnitasid ka Tallinna ühistranspordi rahuolu uuringu tulemused, et 82% tallinlastest on rahul ühissõidukite teenusega ning 70% Tallinna ühistranspordi kasutajatest pooldab elektribusse.
„Rahuloluuuring näitab, et keskkonnasõbralike ühissõidukite eelistajad on senised uuendused ja võimalike tulevikusõidukite testimised hästi vastu võtnud ning valmis muudatusteks ühistranspordis. Kuna linna üldine suund on keskkonnasõbralik ühistransport, siis kindlasti on elektribuss ka Tallinna ühistranspordi tulevik,“ lisas Lennart Viikmaa.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta