Rimi jaekaubanduse häkatonil võidu noppinud Austria ettevõte GoodBag asendab pilootprojekti raames maikuus Rimis müügil olevad riidekotid nutikottidega, mis võimaldavad kasutajatel reaalajas jälgida oma positiivset mõju keskkonnale. Kokku on Eesti klientideni peagi jõudvaid kotte müüdud maailmas juba üle miljoni.
- Tarbimine ja tervis
- 7. mai 2024
- Foto: Goodbag / Pressifoto
Nutikad orgaanilisest puuvillast poekotid kannavad sloganit “Mõtle kotist välja!” ja rõhutavad meie igapäevaste valikute tagajärgi keskkonnale. Selle konkreetse projekti puhul on vastutustundlik poeskäik, kus ühekordset kotti ei osteta, iga kord panus loodusesse. Iga Rimis tehtud ostuga saab koti omanik selle kasutamise goodbag äpis registreerida. Nii teenib Rimis käies iga kord 100 digitaalset istikut, mille saab 400 istiku täitumisel sama äpi kaudu annetada, et need päriselt mulda istutatud saaksid.
Rimi vastutustundliku ettevõtluse juhi Katrin Batsi sõnul on Rimi aastaid teinud koostööd erinevate idufirmadega, andes neile võimaluse luua ja katsetada jaekaupluses uuendusi.
"Riidest korduvkasutatavate poekottide kasutamine on juba ammu tavapärane viis, kuidas maailma veidi paremaks muuta. Enamik Rimi klientidest ei osta juba täna kile- või paberkotte. Nüüd pakume klassikalise riidest koti nutikamat versiooni. Välimuselt näeb see välja nagu iga teine stiilne riidekott, kuid eristub tänu sisseehitatud kiibile, mida igal poeskäigul goodbag apis skaneerides võimaldab panustada looduse mitmekesisuse säilitamisse," selgitas Bats.
Nutika poekoti pilootprojekti partneriks on Eesti Ökokogukondade Ühendus, kes hoolitseb projekti praktilise poole - puude istutamise ja hooldamise - eest.
“Oleme kindlad, et Rimi projekt toob kaasa märgatava tulemuse, mis aitab muuta Eesti looduskeskkonna veelgi rikkalikumaks. Lisaks keskkonnasõbralike harjumuste süvenemisele aitab see projekt muuta ühe Lääne-Virumaal paikneva maa-ala elurikkamaks, luues kolm metsaala: viljakas toidusalu, metsasaarekestega karjamaa ning tamme, pärna ja teiste lehtpuudega rikastatud metsa,” selgitas Eesti Ökokogukondade Ühenduse juhatuse liige Toomas Trapido.
Nutika keskkonnasõbraliku koti idee pärineb Austria iduettevõttelt GoodBag. Mullu sügisel Rimi traditsioonilisel iduformade häkatonil sai ettevõtte nutikoti idee 15 riigist pärinenud 52 idee seas esikoha, auhinnaks oli rahastus pilootprojekti jaoks Baltikumi Rimides. Sarnaseid projekte on ettevõte juba ellu viinud Austrias ja Portugalis, ent Balti turul on tegu esimese katsetusega.
Nutikas poekott maksab 3 eurot ja 99 senti ning on Rimi kauplustes müügil alates 7. maist. Tegu on pilootprojektiga ja seepärast on kotte piiratud koguses.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta