Aasta algul Keskkonnainvesteeringute Keskuses (KIK) avanenud elektrisõidukite ostutoetuse meede äratas suurt huvi, mistõttu otsustas Keskkonnaministeerium mitte ainult suurendada esimese taotlusvooru kavandatud toetussummat, vaid leida ka lisaraha teise taotlusvooru tarvis. Eriolukorra tõttu lükkus kevadesse planeeritud teine taotlusvoor sügisesse ning on plaanis avada oktoobri teises pooles.
- Transport ja linnaplaneerimine
- 14. september 2020
- Foto: Porsche Taycani laadimine kiirlaadijas. Janek Jõgisaar, Bioneer.ee
Keskkonnaministeeriumi kliimaosakonna juhataja Getlyn Denksi sõnul on teise taotlusvooru eelarve 400 000 eurot, millele lisanduvad esimesest taotlusvoorust kasutamata jäänud vahendid.
„Vaatame taotluse andmise tingimused üle ning anname neist enne taotlusvooru avamist teada. Teise taotlusvooru eelarve on esimesega võrreldes väiksem, sestap ei ole plaanis toetada neid isikuid ja ettevõtteid, kellele anti toetust esimeses voorus,“ selgitas Denks.
Taotlusvooru avamisest antakse teada Keskkonnaministeeriumi ja KIKi kodulehel, sotsiaalmeediakanalites ja vähemalt ühes üleriigilise levikuga päevalehes.
Taotlusvoorust toetatakse uute täiselektriliste M1 ja N1 kategooria sõidukite ostu. Toetuse summa ühe sõiduki kohta on 5000 eurot ning elektrisõiduki hind võib olla kuni 50 000 eurot käibemaksuta. Nelja aasta jooksul peab toetusega soetatav elektriauto läbima vähemalt 80 000 kilomeetrit ja sellest vähemalt 80% Eestis.
Esimeses taotlusvoorust toetati 232 uue elektrisõiduki ostu. Toetuste kogusumma oli 1,16 miljonit eurot. Toetust saanute seas oli 40 ettevõtet ja 15 eraisikut. Loe lähemalt taotlusvooru kohta KIKi kodulehelt.
Toetust antakse Euroopa Liidu kasvuhoonegaaside lubatud heitkoguse ühikutega kauplemissüsteemi enampakkumistuludest.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta